tisdag 14 juni 2011

Påbörjar nedräkning....


Morgonens outfit på väg till morgonspinning....

Insåg igår att veckorna bara rusat på utan att jag ens reflekterat över det....vart tar tiden vägen?

Nästa vecka på torsdag lunch instruerar jag mitt sista ordinarie pass innan det är dags att lämna över till andra kollegor. Totalt är det nu bara 6 pass kvar för mig att instruera innan det är dags att koncentrera mig mer på mig själv och egen träning på en betydligt lugnare nivå de sista veckorna innan det är dags för oss att bli en till i familjen! Jag njuter av varje pass jag instruerar och känner att jag kommit riktigt långt i mitt utvecklande av coaching och pepp på en annan nivå än tidigare.

Jag kör av naturliga anledningar inte alls lika hårt som jag gjorde tidigare och kroppen får helt bestämma vilken nivå som gäller för dagen. Jag är så otroligt glad och tacksam för att min kropp samarbetar med mig och att jag vekligen lärt mig lyssna på kroppen! Det ska helt ärligt bli riktigt skönt med ett uppehåll från instruerande då denna termin varit ett riktigt spinning-rus med många spinningklasser/vecka. Underbart roligt, men jag känner att efter min förlossning kommer löpningen få större fokus igen så klart- jag är löpare in i märgen trots allt!

Så till morgonens spinning som flöt på, bra känsla under hela passet och som tidigare så känns det allra bäst för mig att jobba stående så det blev mycket klättring idag. Styrketräningen fick helt strykas då jag valde att nöja mig med 45 minuter spinning och satsa på återhämtning till imorgon istället då rumpa/ben är det som gäller i gymmet. Resten av dagen blir till att fylla på med mycket mat, kanske lite vila någonstans och som vanligt på tisdagar jobb hemifrån med planering av kommande kostrådgivningar och träningsupplägg. Känns skoj, för sakta men säkert börjar allt jobb med mitt egna företag ge resultat och jag får mer förfrågningar för varje dag-tänk att jag vågade satsa på detta, det gör mig stolt!

5 kommentarer:

  1. Roligt att det går bra för dig. Det gäller bara att våga satsa, som du säger!

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra att jobben trillar in, talesättet att "man måste våga för att vinna" stämmer verkligen. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Så roligt att jobben rullar in! Det kan vara läskigt att kasta sig ut men det är härligt när det funkar! Njut av dina sista 6 pass och all din förberedelse inför vad som kommer!

    SvaraRadera
  4. Kul som sagt att ditt företag går bra :) Ska verkligen försöka komma på några av dina pass nu sista veckan!

    SvaraRadera
  5. Imponerande att du har kunnat instruera så pass långt in i graviditeten. Men klokt nu att du drar ner på träning och fokuserar på egen-träning på en lugnare nivå!

    Din mage är verkligen jättefin och stor!

    SvaraRadera