måndag 3 februari 2014

Deppigt värre

Jag VET att jag inte borde gnälla, men nu efter två veckors envis förkylning med absolut ingen träning så är jag less. Särskilt som att jag i lördags natt vaknade med fruktansvärt ont i öronen. Jahaja, välkommen då dubbelsidig öroninflammation och intensiv penicillinkur. Ytterligare dagar med en totalt orkeslös kropp och noll energi. Jag brukar vara positiv och försöka tänka "rätt", men nu börjar det här helt ärligt slita på mig.

Träningsåret 2014 kunde börjat lite bättre tycker jag. Det var nu jag skulle börja lägga grunden för kommande tävlingar och säsong.

Tillbaka till viloläge och hoppas på att penicillinet skrämmer bort den elaka bacillen fort! Vila, vila, vila!

Under tiden så kan jag alltid vänta på min leverans av träningskläder som jag beställde hem för ett par dagar sedan. En blandning av träningstoppar och längskid-tights finns i paketet. Spännande!


6 kommentarer:

  1. Åh, är du fortfarande sjuk :( Skönt att du fått penicillin, det brukar hjälpa. Krya på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingela, känns segt det här!

      Radera
  2. Usch stackare :-( Massa krya på dig kramar

    SvaraRadera
  3. fy så trist! :( stor kryaenergikram!

    SvaraRadera
  4. Lider med dig vännen, hoppas du är på bättringsvägen snart. Själv försöker jag ignorera min onda hals och hoppas den är borta i morgon bitti...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Man FÅR gnälla!
    Förstår att det är frustrerande när man aldrig blir bra... :-(

    Kramar!

    SvaraRadera