måndag 11 juli 2011

Gympa i magen......


Jag har väldigt svårt att sova just nu, hittar ingen bekväm sovställning och svettas massor gör jag också! Vaknar tidigt, tidigt som i dag redan vid 04.30. Låg och pratade med "lillen" en lång stund innan jag beslöt mig för att inviga denna måndag med en promenad. Något slags gympapass körde "lillen"i magen då den fick alla möjliga konstiga former.....:) så otroligt mysigt och jag älskar varenda sekund med den här fina kontakten med min lilla skatt i magen!

Inser att dagarna bara rusar på och nu kan "lillen" faktiskt vilja komma ut och träffa oss vilken dag som helst! Jag sa till min kära man igår att nu ska vi nog vara beredda......:)Jag känner en tyngdkänsla långt ner som jag inte haft tidigare och det kan kanske vara ett tecken på att förlossningen inte är alltför många dagar bort, samtidigt som jag vet att han kanske vill stanna sina 40 veckor eller mer!!!
Vår prinsessa anlände i vecka 38+1 och nu är jag i v 37+6!!!!! Klart jag jämför med hur det kändes då, men som min barnmorska sa till mig så är det inte alls säkert att min lilla krabat vill komma ut i v 38 bara för att vår dotter gjorde det!

Detta är verkligen väntans tider nu.....och jag känner mig riktigt rastlös så jag försöker planera aktiviteter hela dagarna för att få tiden att gå. Får se om jag hinner med någon träning i dag då vi ska in till stan och fixa lite saker och sedan blir det vänner på besök på eftermiddagen....mysigt!

3 kommentarer:

  1. Förstår att du längtar! Passa på att vila, och njut av att vara ledig, även om det är svårt. :)

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt att du fortfarande håller igång med träning.
    Inte långt kvar nu. Hoppas allt går bra

    SvaraRadera
  3. Ja, bebisen kan ju komma när som helst nu :) Så spännande!

    SvaraRadera