tisdag 20 april 2010

Vad har hänt med Asics 2150?


Jag har sprungit i Asics så länge jag kan minnas och alltid älskat skorna. Dom har haft en grym löpkänsla och suttit perfekt från första löpsteget. Vad har hänt med årets modell? Eller är det bara mina fötter som inte passar med modellen längre....hemska tanke!!!!! Jag upplever den nya 2150 som stel, oflexibel och ingen direkt löpkänsla. Jag har sprungit i den hela vintern med undantag då jag alternerat med en Adidads Sequense. Nu när jag har sprungit mestadels i skogen så känns skorna lite bättre, men fortfarande känns de inte 100 % rätt som dom alltid gjort tidigare. Det är med sorg i hjärtat som jag funderar på att överge Asics 2150 mot någon annan sko!

2 kommentarer:

  1. Jag använde 2140 förra året och gillade dom riktigt mycket, testade 2150 för ett par veckor sedan då jag skulle köpa nya skor och dom kändes inte alls lika bra. I år fick det bli ett par Asics Gel - Virage 4 istället som i mitt tycke sitter riktigt skönt och har en bra löpkänsla.

    SvaraRadera
  2. JA... Asics 2150 släng dig i väggen. Självklartr måste moddelerna utvecklas, men att försändra den så dramatiskt till något sämre... vilken förlust... Hej då Asics!

    Johanna

    SvaraRadera