fredag 12 juli 2013

Morgonlöpning med skoj kombo

Finns väl knappast något härligare än att starta dagen med ett tidigt morgonpass i spåret. I dag med lätta ben 8 kilometer med kombinerad funktionell styrka. Jag sprang 1 km för att sedan stanna och köra följande övningar i ett svep: 20 armhävningar, 20 djupa upphopp, mountain-climbers, utfall och så 20 armhävningar igen. Därefter sprang jag 1 km igen och så samma övningar. Ja ni fattar va? Löpning kombinerat med 7 stopp med lite styrka satt skönt denna morgon! Riktigt kul också, testa ni med!

12 kommentarer:

  1. Vilket roligt pass. det ska läggas in i schemat =)

    SvaraRadera
  2. Låter galet jobbigt men kul :)!!

    SvaraRadera
  3. Hur orkar man både springa och köra cykel samma dag?
    Spinnare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga som helst problem! :)

      Radera
  4. Härlig start! Men du, benen kan inte ha varit pigga efter upphoppen och utfallen?;)

    SvaraRadera
  5. Härlig start! Jag ska försöka mig på morgonrunda men eftersom Leo vaknar redan 5:30 får jag isf ta dessa på mina sovmorgnar och då lockar sängen så mkt mer.... På söndag blir det spinning igen för mig :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh instruerar sista spinningen på söndag innan min semester från gymmet!! Då ses vi!

      Radera
  6. Tack för tipsen - låter kul att springa en bit och sen bryta av med styrka!

    SvaraRadera
  7. Jösses, människa! *imponerad*
    Jag är nöjd om jag kan ta ett JÄÄÄÄÄTTE-lugnt löppass så tidigt på morgonen. Exklusive upphopp och annat... Hihi! ;-))

    Bra gjort!
    Kram M

    SvaraRadera
  8. körde liknande pass med maken igårmorse, tack för inspirationen...

    SvaraRadera
  9. Bra tips! Jag behöver lite inspiration nu under semestern när tempot är så där riktigt långsamt!

    SvaraRadera
  10. Hej Jenny . Kommentarer ovan "brittinger" har jag lagt...men va visst mamma som var inloggad på googel...

    SvaraRadera