fredag 19 juli 2013

Semester och långpass

Dagarna springer förbi och vi semestrar för fullt, den ena aktiviteten avlöser den andra med andra ord inte en lugn stund. Men självklart avkopplande och underbart att få styra dagarna som vi vill och verkligen njuta av ljumma grillkvällar och härligt umgänge. Gott om tid för träning finns det också naturligtvis. Tänker inte rabbla upp en massa olika träningspass utan nöjer mig med att berätta lite om löpningen i går. Långpass någonstans mellan 15-20 km var planen, lite beroende på känslan i kroppen och värmen. Jag gillar som bekant att springa när det är riktigt varmt så vid 10-tiden igår var det nära 25 grader och strålande sol, helt perfekt för mig! Upp till skogen och en slinga som är ca 3 km lång. Bestämde mig för att testa mitt "pannben" och springa 6 varv. Första två varven var riktigt tråkiga faktiskt, men sedan hände något och jag bara sprang på och tiden gick väldigt fort. Totalt skrapade jag ihop 18 km uppe skogen och sedan en liten extra sväng hem gav mig totalt 20 km. Lite stretch och dusch på det och kroppen kändes kanon.

Till helgen blir ut till skärgården igen-underbara sommar!

10 kommentarer:

  1. Skönt när kroppen vaknar till liv efter en stund! Eller så är det kanske pannbenet som vaknar till liv? :-D

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt med sommar och semester!

    SvaraRadera
  3. Hur länge har du semester?
    Planer? kan tipsa er om Astrid Lindgrens värld!
    Underbar mat & mysigt!
    Passa på och vila benen också vännen!
    Kan behöva!

    SvaraRadera
  4. Bra där. Låter som ni har det toppen = )

    SvaraRadera
  5. Kan gilla det där, att springa runtrunt. Till slut kan man helt koppla bort hjärnan och bara springa. Finns en tjusning i det också :)

    SvaraRadera
  6. Åh vad härligt det lät! Längtar tills mina ben känns så lätta att jag kan springa längre än de futtiga kilometer jag kämpar mig igenom nu! 20 km känns dock rätt omöjligt, haha :)

    SvaraRadera
  7. Härligt inspirerande träningsbilder! (:

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Laddar du upp på något särskilt sätt nu när det är varmt?

    // Johannes

    SvaraRadera
  9. Jag som tycker det är så otroligt segt att springa i värme! Jag älskar hösten när luften är hög och klar. Då är man väl också som starkast efter en hel sommar med löpning ... hehe ...

    SvaraRadera
  10. jag har faktiskt aldrig haft ngt emot "rundbanor" även om de oftast kanske är 5 km, men ska man åka ett långt längdskidpass blir det många varv samma bana... det blir på ngt sätt meditativt att nöta runt runt.

    SvaraRadera