måndag 9 augusti 2010

Varning för känsliga......




Liten varning för håriga ben...men på bilderna är det alltså mitt högra knä ni ska kika på (dvs mitt vänsterben)!

Har haft en ovanlig svullnad på mitt vänstra knä under en längre tid nu. Upptäckte den för ca 4 veckor sedan, men svullnaden kan ha funnits där tidigare utan att jag märkt den. Jag har inte direkt haft ont och jag kan springa och köra spinning i stort sett som vanligt dock känns det ibland som att det sticker till och knät känns lite svampigt. Dessutom känns det vätskigt om jag känner på svullnaden som har en storlek som en lime-frukt ungefär. Jag tog kontakt med en idrottsläkare som sa till mig att det troligen rör sig om en bursit dvs slemsäcksinflammation och att den bör försvinna av sig själv på ett par veckor. Om inte så måste man eventuellt punktera den, ta prov på vätskan och även spruta i kortison för att få bort inflammationen! Jag måste erkänna att jag inte är sådär överförtjust i att spruta in kortison då det kan försvaga andra omkringliggande vävnader.....Någon som har haft något liknande eller kanske har något bra tips om vad jag ska göra! Bara fortsätta vänta på att svullnaden ska försvinna eller gå till någon som tömmer slemsäcken..

4 kommentarer:

  1. Ser skumt ut, men borde nog kollas upp! Har inte haft något sådant...

    Johan

    SvaraRadera
  2. Håller med Johan. Det där känns som en läkargrej.

    SvaraRadera
  3. Va äckligt!

    /Johanna

    SvaraRadera
  4. Ajajaj, det dar ser inte bra ut! Jag skulle nog boka tid med en lakare sa snabbt som mojligt. Aven om de da lagger en 'ofarlig' prognos sa ar det alltid skont att veta vad de ar... Hoppas det laker snabbt i vilket fall som helst!!

    SvaraRadera