torsdag 6 december 2012

Finns inga hinder

Minst sagt fullt upp! En massa snö som kommit innebar igår en hel del att skotta vid vårt hus, att köra barnvagn på oplogade gångvägar(vilket definitivt kan räknas som grym vardagsmotion), leka och busa en massa i snön tills vi svettiga och trötta allihop tillslut måste gå in för att fixa kvällsmat. Jo, jag gillar snö!

Dagens träning inledde jag med en snö-löpning i morse. Fortfarande oplogade vägar gjorde att det blev mer snöpuls än ren löpning och med definitivt bland den sämsta tiden på 10 km någonsin.....men vad gör väl det? Jag var ute och fick springa mina 10 kilometer utan tidspress eller krav på prestation-vilket är bra emellanåt.

Jag springer i alla väder, det finns inga ursäkter!

Nu måste jag verkligen hoppa i säng för att orka upp tidigt i morgon bitti och "snöpulsa" igen! En svag förhoppning om plogade gångvägar denna gång.

11 kommentarer:

  1. Läser din blogg ofta, och du inspirerar verkligen till morgonlöpning!
    Jag ger mig också ut i alla väder, så länge man har rätt kläder :)
    Lycka till med pulsandet imorgonbitti :)

    SvaraRadera
  2. Hittade precis hit, vilken peppande och trevlig blogg du har!!! :-)

    SvaraRadera
  3. Det låter väldigt härligt med snölöpning! Vad har du för skor på fötterna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör i mina vanliga Asics gel ds trainer. Fast jag funderar på att köra i något mer anpassat för vinterlöpning....

      Radera
    2. Denna kanske kan va nåt, är själv sugen på att klicka hem den. http://www.salomon.com/se/product/snowcross-cs.html
      Den ultimata skon för snöpulsning??

      Radera
  4. Visst är det så. Jag tycker också det är rätt skönt med den här kylan! :-)

    SvaraRadera
  5. Provade idag att springa på vintervägar.... För att skingra tankar i huvudet. Kändes riktigt bra faktiskt. Kan kanske bli vinterlöpning t.o.m.!

    SvaraRadera
  6. Tack vare dig så kör jag också snölöpning, hade annars gömt mig på ett gym, men jag trotsar allt just nu :) Så underbart ju !!.

    SvaraRadera
  7. Visst är det underbart!!! Jag springer också i alla väder, Vinterlöpning är så härligt. Har du broddar när du springer?

    SvaraRadera
  8. Vad härligt det är att bli svettig och trött av bus i snö! Det och promenad i snödrivor ger ju grym vardagsmotion! :-)

    Härliga löpningar du får till också!

    SvaraRadera