torsdag 28 mars 2013

Bästa starten....igen!

Morgonlöpning när den är som bäst. Några minusgrader, solen i ögonen, så tidigt att trafiken var minimal och underbart klar luft att andas. Ren lycka för hela kroppen! Visst, riktigt så kanske det inte var....men nästan! Benen var sega och det var egentligen rätt trist att försöka hitta på skojiga vägar att springa på denna morgon. Men jag pluggade faktiskt in musik i öronen(brukar aldrig springa med musik annars)och försökte bara fokusera på att njuta av luften och solen. Helt enkelt bara låta benen göra sitt. Det fungerade oväntat bra.

Extremt lugnt tempo med fokus återhämtning blev summan av morgonens ansträngning. Skrapade ihop 12 kilometer att lägga på distanskontot denna vecka. Ni som vet om mitt stora mål för säsongen vet att jag jobbar på att få ihop flera kilometer.

7 kommentarer:

  1. Skööönt! :-)
    Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och önskar dig detsamma!

      Radera
  2. Önskar man hade tid och träna mer, har ett liv som tar tid mer eller mindre, med mkt jobb, du kör väll spinning också ikväll, inte illa och köra dubbla pass en dag.......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allstå jag jobbar, pluggar, har familj, två små barn och mycket annat. Fullt upp javisst men träningen är en livsstil för mig och att dessutom få jobba med det är naturligtvis en dröm!

      Radera
  3. Härligt med spring på morgonen! Ha en toppen helg! Glad påsk! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst att du också fastnat för morgonpassen, visst är det grymt när man känner flytet!

      Radera
  4. Härligt!!
    Men jag har så svårt med morgonlöpning...benen känns som tuggummi..

    SvaraRadera