måndag 18 mars 2013

Vilken helg!

Mycket inspiration och underbara utbildare och en hel bunt med likasinnade "löparnördar" förgyllde verkligen denna helg i Stockholm. Med några få ord så kan jag sammanfatta helgen som grym, ett minne för livet och nya bekantskaper! Lisa och Rubin McRae som höll i utbildningen är helt fantastiska och det märks att de verkligen älskar löpningen och att inspirera andra till att utvecklas inom löpning. Något som för mig var mycket givande var allt prat om hur viktigt det är med löpskolning och löpteknik. Vi nötte en hel del sådant och självklart kommer jag i fortsättningen lägga in det som en del av min löpträning. Specifika styrkeövningar för löpare var även något som vi gick in noga på och där fick jag många bra tips.

Utbildningens syfte var att utbilda oss till att coacha löpare i grupp(vilket är super-bra) men jag är ännu mer intresserad av att gå ner på mer individuell löpcoachning. Tyvärr är nästa steg två i april fullbokad, men i höst kommer jag absolut "hugga" en av de åtråvärda platserna på steg två för det här vill jag verkligen utveckla!

I dag blir det lite "bonuspass" i spinningsalen istället för mitt planerade löppass. Hjälper en sjuk kollega och ska köra en 60 minuters-spinningklass samt därefter en 30 minuters spinning. Perfekt då jag annars hade tänkt mig ett längre löppass.

Finns INGA begränsningar, allt går om viljan finns! Det är mitt motto!

10 kommentarer:

  1. Vad roligt att helgen blev lyckad, kul med ny inspiration! Min helg i sthlm har också varit bra, så kul och träffa på människor som brinner för sin sak och är extremt duktiga på att förmedla det vidare! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också hittat rätt utbildning!

      Radera
  2. Låter som en underbar helg! Typiskt att jag är sjuk idag då :( Ses på torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du hade ju kunnat köra 90 minuter spinning i kväll......:) Du tar igen det på torsdag istället!

      Radera
  3. Vad laddar du med för mat inför ett sådant långt pass?

    SvaraRadera
  4. Åh, så roligt! En sån utbildning skulle jag också vilja gå i framtiden:)
    Du kommer bli en bra löpcoach!

    SvaraRadera
  5. Löpskolning är verkligen viktigt! Märkligt att man inte tar sig mer tid egentligen...? :-P
    Men bra att DU tänker göra det nu! :-)

    SvaraRadera
  6. Låter som en spännande utbildning. Är själv intresserad av något sådant också. Nu efter PT utbildningen har jag fått ett litet sug av någon ny spännande utbildning. Det är väl så med den här branschen, man får aldrig nog ;-)

    SvaraRadera
  7. Åter igen tack!!! Å dådet låter lite som mina pass i sd, vi hade ju egen coach i löplaget på universitetet där det var MYCKET fokus på löpteknik samt styrketräning för löpning.
    Låter som en bra utbildning.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kul att få en sådan utbildning! :-)

    SvaraRadera