måndag 19 augusti 2013

Inte likt mig

Alltså i morse, vad hände?

Måndagar betyder morgonlöpning, eftersom kvällen är fullspäckad med andra aktiviteter. Min möjlighet till ett löppass är alltså tidigt. Jag har aldrig några problem med att ta mig upp på morgonen om jag vet att ett träningspass väntar. Men vad hände i dag? Jag vaknade 06.30 vilket innebar att min träningstid helt plötsligt var nere på 15 minuter, vilket jag med lite snabb överslagsräkning kom fram till var allt för lite tid denna morgon. Först blev jag faktiskt lite sur måste jag erkänna, men tänkte på några sekunder om och kom fram till att jag faktiskt hinner få till ett pass ikväll ändå! Faktiskt kommer det passet med säkerhet bli med bättre kvalité än det jag skulle ha kört nu på morgonen. Det är en egenskap jag uppskattar mycket hos mig själv nämligen att jag nästan alltid hittar lösningar på de problem som uppstår. Gäller bara att tänka om och vara flexibel och inte låsa sig vid en tankegång. I stället för en morgonlöpning fick jag tillfället att njuta av frukost i lugn och ro ihop med övriga lilla familjen-underbart!

6 kommentarer:

  1. Härligt tänk!

    SvaraRadera
  2. Klart du hinner, det gör man alltid :) Skönt med "sovmorgon" iaf!

    SvaraRadera
  3. :) Tog Oliver sovmorgon alltså? Hoppas passet ikväll går bra. Kram

    SvaraRadera
  4. Det är sånt som händer. Och som du säger; kör det senare om du kan. Det blir ju ändå av. Och kanske bättre. :-)

    SvaraRadera
  5. Det här tänket skiljer träningsmänniskorna från soffpotatisarna! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  6. Kul att hunnit läsa "ikapp" mig på bloggen igen! Grym som alltid och spännande med ditt nya projekt...!! Kram /Sara Demir

    SvaraRadera