fredag 30 augusti 2013

Våga ta i

Var trögt att hoppa ur sängen i morse då kvällen igår blev alltför sen. Har extremt mycket att fixa, tänka på och styra upp just nu (börjar på nya jobbet om drygt en vecka) så efter spinningpasset jag instruerade sent igår kväll var hjärnan(och kroppen) på högvarv. Ett litet mått av besvikelse kryddade på den lite lätt stressade känslan jag har i kroppen just nu med att bilen jag verkligen ville ha, dessvärre inte blev min. Jag vet, det finns betydligt värre saker och bilar finns det gott om, men ändå surt!

Kom upp lite senare än vanligt och tänkte till på om jag verkligen skulle ut och springa. Inte bra att börja tänka och fundera eller ännu värre kanske skjuta upp....så alltså ni vet "just do it" och det var precis vad jag gjorde. Slutade tänka, gjorde ett snabbt ombyte och på med mina snabbaste skor för här skulle springas kort, snabbt och effektivt minsann.

Bestämde mig för att ta i och med snabb-skorna så flög jag fram. 5 snabba kilometer och knappa 21 minuter senare var jag hemma igen. Rejält med puls och flås och kroppen kändes ordentligt vaken igen-riktigt bra!

Bra start var det ja!

13 kommentarer:

  1. Alltid inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Nytt jobb? Intressant.
    Hoppas du får en bra dag, ta hand om dej & njut av den tid du kan koppla av.

    Stor kram Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. En härlig utmaning och mycket skoj hoppas jag! Hoppas du har det bra!

      Radera
    2. Vad härligt och vad kul för dig. Nya utmaningar stärker och man utvecklas ju helt klart. Vet du vad jag trodde, jo att du skulle bygga upp ett brödbageri i Linghem:)
      Jo, här är det bra men har väldigt mkt just nu rent arbetsmässigt, men jag är frisk & kry så det är glädjande.

      Tips: Om du gillar indiskt naan bröd. Kolla in detta:
      http://receptfavoriter.se/recept/naan-broed-indiska-broed.html

      Ha en skön dag Jenny!

      Radera
  3. Härligt! Det sitter mycket i att VÅGA. Testar man inte vet man inte om man fixar det. :-)

    SvaraRadera
  4. Grymt tempo och så tidigt på morgonen dessutom! Blev en morgonjogg för mig med men i betydligt lugnare tempo. Sparar benen till i morgon istället :-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Otroligt snygg bild på dig, härligt rosiga kinder!

    SvaraRadera
  6. Ja det där med att känna efter går inte.. uscha !! Jag tog 21 min i söndags, mitt personbästa på 5 km =)

    SvaraRadera
  7. Så nyfiken att höra mer om ditt nya jobb!

    SvaraRadera
  8. GRYMT gjort!! Rackans va snabb du är! toppensätt att väcka kroppen på :D

    SvaraRadera
  9. Härligt vågat snabbt sprunget! :) grymt!

    SvaraRadera
  10. Oj vad snabb du är! Ska bli spännande att läsa om nya jobbet!

    SvaraRadera