tisdag 1 april 2014

Fokus ben

Jag älskar snygga ben. Muskler är snyggt och ett par starka, snygga ben ger också bra resultat på löppassen. De få gånger i veckan jag hinner in till gymmet för att köra styrka lägger jag alltid in lite extra benövningar, men framförallt kör jag ben mer i fokus på löppassen just nu.

Korta snabba tempo-pass.
Back-träning(ger fantastiska resultat).
Fokus på löp-teknik.

Jag har fastnat för att köra lite cross-fit inspirerande övningar för hela kroppen i samband med löppassen. Djupa benböj, utfall, sax-hopp, kliv upp på stock eller bänk är grymma övningar som passar perfekt ute i skogen. Kör du med!

3 kommentarer:

  1. håller, med oavsett om det är en man eller en kvinna så är ett par starka ben altid snyggt (och användbart!)

    SvaraRadera
  2. Älskar benträning. Och starka ben. Det är värre med resten av kroppen... :)
    //spaghetti-Anna

    SvaraRadera
  3. älskar också starka ben :) ger löpningen en stor kick och hjälp! :)

    SvaraRadera