måndag 18 februari 2013

Effektivt

Min styrketräning består just nu av super-set. Ruggit kul och effektivt. I går innan jag instruerade min spinningklass så brände jag av ett snabbt styrkepass på 25 minuter. Eftersom axlar är den muskelgrupp som jag tycker är allra roligast att träna så blev det det axlar i kombination med biceps. Press med stång är en favorit, ibland som sagt med stång men det är också bra att köra en arm i taget med en hantel. Då kan man verkligen koncentrera sig på den arm som jobbar och tekniken hamnar i fokus. Då min styrkträning på gym just nu endast går att få till 1-2 gånger i veckan så gäller det att jag är effektiv. Helt ärligt så jobbar och tränar jag allra bäst under tidspress. 

9 kommentarer:

  1. Här är en till som gillar super-set! :)
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. =) Härligt. Jag är också inne i en superset-period. Så himla effektivt och bra =)

    SvaraRadera
  3. Håller med dig helt! Älskar superset, tidseffektivt och roligare med lite puls under styrketräningen!
    Återigen; du var grym igår trots hes hals!! Småsega ben när jag vaknade... :)

    SvaraRadera
  4. Vi är många som gillar superset (el. triset) och axelträning :)
    Du strålar (som vanligt)!

    SvaraRadera
  5. Kort och effektiv träning så vi får mer tid till annat!

    SvaraRadera
  6. Kort och intensivt är bra! :-)

    SvaraRadera
  7. Gött!!! Jag är likadan, tränar gärna med tidspress! ;-)

    SvaraRadera
  8. Jag är också ett stort fan av intervallarbete. Jag blir bara sååå taggad av det och vågar pressa det där lilla extra. Härligt passupplägg!

    SvaraRadera
  9. Superset är bästa sättet att styrketräna på. Så effektivt!

    Du är bra på att ta alla tillfällen i akt till att få till din träning. :-)

    Ha en bra fredag! Kram

    SvaraRadera