söndag 25 mars 2012

Fullt upp


Helgen har gått alldeles för fort. Finns så otroligt mycket jag vill hinna med och fixa, men då skulle dygnet behöva ha minst det dubbla antalet timmar. Så vad blev det då utav vår helg?

Familjen har verkligen stått i fokus denna helg med en massa familje-mys. Lördagen som också blev en välbehövlig vilodag för mig bestod i shopping, fika, lunch på stan och lek. Underbar kvalitétstid tillsammans. I går kväll blev det även en tre-rätters middag till min kära man och mys med en bra film.

Jag hade planerat en lättare morgon-jogg i dag, men då natten blev lite rörig med en piggelin bebis kl 04.00 så valde jag faktiskt att sova ett par timmar extra på morgonen istället. Storhandling av mat och fix på huset så blev det så äntligen dags för min söndagsklass i spinningsalen. Trodde väl inte det skulle komma så många då vädret var härligt, men vi var ett helt ok gäng som verkligen var där för att köra hårt. Alltid efter en vilodag så är jag seg som kola i benen, i dag var inget undantag så jag fick slita hårt för att hålla samma energi under klassen som vanligt. (Men jag hoppas och tror att jag lyckades trötta ut alla)! Det var med mycket trötta ben jag tog mig hem igen. Hade tänkt köra ett par styrkeövningar också, men förnuftet sa till mig att det är bättre att köra ordentligt en annan gång istället för att göra något halv-hjärtat! Helt rätt beslut!

Nu efter en riktigt smaskig kvällsmat så börjar jag återhämta mig och snart är det dags för mig att krypa ner under täcket och ladda för veckan som kommer. Har planerat in en hel del löppass med kvalité i veckan och jag är riktigt peppad inför det!

8 kommentarer:

  1. Bra beslut att skjuta upp styrkan och lyssna på kroppen. Det kommer fler dagar! :)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Sara Demir26 mars, 2012

    Vilken härlig helg det låter som med allt det bästa tänkbara! :) Men håller med om att tiden bara försvinner under helgerna! Missade ju till och med spinn igår för jag inte hunnit hälften av det jag borde! Nu måste jag ju vänta tills torsdag för nästa - surt...! Ha en riktigt skön vecka Jenny! Kram

    SvaraRadera
  3. Gjorde du rätt i att sova lite extra. Vilan är också viktig, även om jag håller med dig om att man känner sig lite seg dagen efter konstigt nog...

    SvaraRadera
  4. Lyllo! Längtar efter att springa fort fort fort!

    SvaraRadera
  5. Ja, det lät som ett klok beslut. Ibland ska man verkligen lyssna på kroppen!

    SvaraRadera
  6. Klokt att sova lite på dagen! Det skulle jag garanterat göra om jag hade en bebis som höll mig vaken på natten. Jag är djupt imponerad av att du orkar träna så mycket, när du får sova så lite. Förresten, jättefin bild på dig! /Alva

    SvaraRadera