tisdag 13 mars 2012

Kul benövning


Dessa bilder är från när Oliver låg i magen.

Detta är alltså en enbens-övning där mycket balans kopplas in. Viktigt att även hålla en stark mage samt blicken framåt. Nästan som en utfallsövning fast med ett ben i taget.

Detta är en övning som jag tycker är super, om man vill få med både balans och stabilitet samt styrka i en och samma övning. Tekniken är viktig och att göra övningen riktigt långsamt och verkligen känna efter vilka muskler som används. Jag brukar använda en lätt stång(mest för balansen) och fokusera ordentligt. Tre-fem set på varje ben med 10-15 reps brukar kännas ok här.

3 kommentarer:

  1. Nu får du förklara lite. Svårt att se på bilderna tycker jag. :-)
    Kör du "bara" enbensböj eller vad gör du med bakre benet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet bilderna illustruerar inte övningen så perfekt direkt:) Det bakre benet håller jag i luften bakåt som balans.Det främre benet gör jag en benböj på.....bättre förklarat??!

      Radera
  2. Imponeras av dina bilder! Tufft

    SvaraRadera