torsdag 22 mars 2012

Min nya löpvagn


BabyJogger City Elite

Så här ser den nya vagnen ut och i dag var det premiär för första löppasset med den. En lätt jogg för att få lite mjukhet i benen och för att känna på hur vagnen skulle kännas.

Måste erkänna att det var lite jobbigt att inte ha Oliver vänd mot mig och ha super-koll på honom hela tiden, men annars verkar den lille ha trivts väldigt bra och sov gott under hela löpturen.
Jag jämförde så klart med min gamla vagn och det som jag är mest positiv över är att den är så otroligt mycket lättare(kändes inte som att jag hade en vagn knappt) rackarns vad stark jag blivit av att ha sprungit många kilometer med den andra. Detta kändes nästan som att "fuska"! Det jag inte gillade eller snarare kanske bara är ovanan är att den känns lite plastig och när jag sprang på ojämnare underlag så var inte vagnen helt bekväm att springa med. Minsta lilla sten jag råkade köra på så skakade det till ordentligt, men Oliver verkade inte tycka att det störde så då får det vara helt ok! Nu har jag bara testat den på asfalt och då rullar den super, frågan är hur det blir om jag ska springa på grusvägar? Återkommer angående det när jag testat!

4 kommentarer:

  1. Ser ut som att han sover gott däri!!

    SvaraRadera
  2. Roligt att den verkar bra! Är det en ren löpvagn? Känner inte igen modellen. Inte för att jag har stenkoll på alla vagnar, men ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte en ren löparvagn. Men den funkar helt o som det.

      Radera
  3. Hoppas det går bra på grus. Är det luft däck eller hårda?

    SvaraRadera