måndag 27 maj 2013

Morgonjogg

Gårdagens riktigt hårda spinningpass kändes fortfarande i benen när jag vaknade i morse, men då jag bestämt mig för ett lättare återhämtningspass så var det bara att dra på sig kläderna och sticka i väg. Perfekt löpväder och det gick förvånansvärt lätt från start. Upp till spåret och ett par varv där gjorde att jag landade på 8 km denna morgon. Ett riktigt skönt återhämtningspass, mycket syre i luften, tillfälle till att rensa hjärnan och planera veckan och en skön känsla i kroppen när jag kom tillbaka till huset. Inget kvalitetspass, men väl fylld funktion av det jag var ute efter just denna morgon. Jag har efter att ha sprungit mer eller mindre hela livet lärt mig vad kroppen behöver och att våga köra dessa lätta och sköna pass ger kroppen bättre förutsättningar inför nästa pass. Man behöver absolut inte pressa max varje gång man kör. Resultaten kommer ändå, tro mig jag vet!

Ta och skaffa er en riktigt bra start på denna vecka, för inställning och positivt tänkande gör att man klarar det mesta!

2 kommentarer:

  1. Det lät verkligen som en skön start på morgonen :).
    /Jennifer

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig start på dagen! Började min i simhallen :)

    SvaraRadera