tisdag 28 maj 2013

Tisdags-start!

Klockan ringde 05.45.
Snoozade endast en gång, bra där!
Pussa på sovande man och barn.
In på toa och på med linserna och lite vatten i ansiktet.
Ner för trappan och på med de redan framlagda löpkläderna.
Starta igång Gps:n.
Mini-frukost i form av banan och vatten.
06.10 redo och klar och utanför dörren.
Sol och frisk luft-med andra ord, borde vara helt perfekt för löpning.
Upp till spåret och ett flertal varv på det löjligt korta spåret (ca 3 km).
Blytunga ben.
Jag får slita för varje meter. Har bestämt mig för 12 km.
Börjar använda huvudet för att fokusera på positiva tankegångar.
Funkar.
Jag håller ut de 12 kilometerna.
Absolut ett av mina sämsta pass någonsin-tidsmässigt.
Men det spelar mindre roll för lyckan är total över den härliga känsla morgonpassen ger med den "orörda" morgonen och att få vara nästan själv i spåret en sådan här fin  morgon ger en massa energi för resten av dagen.

9 kommentarer:

  1. Det är så skönt med morgonträning när man väl har tagit sig upp. steg också upp 5.45 för en timmas pw i den härliga morgonsolen. : )
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt Jenny! Så imponerad att du springer så ofta på morgonen :D

    SvaraRadera
  3. Härligt! :D Önskar att jag kunde springa oftare på morgonen! Men det rer sig nog till slut. :)

    SvaraRadera
  4. Riktigt imponerande!!! SÅ bra jobbat! Jag kan själv inte ge mig ut så tidigt. Beundrar er som kan! :-)

    SvaraRadera
  5. Älskar just de här passen. Finns ingen bättre känsla än då man fixat det trots att huvudet och kroppen skriker nej! Bra pannben där!

    SvaraRadera
  6. Alltså det låter så härligt, bra jobbat att fixa dina 12 km trots att det kändes så tungt! Jag var alltid ut på en promenad eller joggingrunda på morgnarna tidigare men nu är jag så galet trött på morgonen, jag måste ge mig ut redan vid fem för att hinna till jobbet. Men jag hoppas att sommaren ger mig lite energi så att jag orkar mig upp :).
    /Jennifer

    SvaraRadera
  7. Härligt där. Så skönt !! Jag älskar morgonlöpningen =)

    SvaraRadera
  8. Underbart sätt att starta morgonen på :D Få saker som slår ett morgonpass även om det varit kämpigt. Känslan är så härlig :D

    SvaraRadera
  9. Imponerande att du pressade dig själv så pass i hela 12 km fastän benen var tunga! Jag hade nog tänkt om och kört en kortare runda istället.

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera