fredag 4 maj 2012

En lista(läs och få reda på mer om mig....)

Ogillar egentligen denna typ av listor och har fram till nu undvikit att svara på sådana, men den här var vettig och intressant så jag bryter trenden och kör listan här:

Nämn en blogg du inspireras av i ditt bloggande:
Det är många som inspirerar mig, men för att nämna en så är det http://blogg.alltforforaldrar.se/lofsan som är en hårt jobbande och tränande två-barns mamma som visar att allt är möjligt. Skriver dessutom ofta och blandar träning med härliga glimtar ur övriga livet också!

Om du fick ta med en träningspryl till en öde ö-vad skulle det vara?
Självklart mina löparskor för springa kan man alltid göra, men ska det vara en träningspryl så väljer jag TRX-band.

Vad ger dig dåligt samvete?
Jag vill vara en toppen-mamma för mina barn och det är klart att det kan resultera i dåligt samvete ibland. Jag försöker att inte fokusera på det jag inte hinner med utan faktiskt lägga fokus på de saker jag hunnit med! Dåligt samvete kan jag ha för att jag inte tar hand om min kära man bättre......:)

Om du inte skulle blogga om det du bloggar om i dag-vad skulle det vara?
Helt klart en mat-blogg då jag älskar att baka och laga mat. Framförallt bakning.


Vad irriterar dig?
Folk som är sura och snackar skit. Finns det något värre än folk som tros sig veta saker och sedan snackar skit! Usch, det gör mig skit-irriterad faktiskt. Inom den bransch jag jobbar så förekommer det tyvärr mycket snack....Som instruktör på ett gym förekommer tyvärr mycket jämförelser, vem är bättre än någon annan, vem kör hårdast....vem drar mest kunder osv.....! En annan sak som irriterar mig är bilister som i ren protest kör riktigt nära mig och barnvagnen när jag springer trots att jag verkligen håller mig så nära kanten det är möjligt!


Vilken glass är godast?
Ben&Jerry är jag väldigt svag för och speciellt Cookie-dough.

Var vill du helst åka på semester?
Jag älskar Greklands ö-värd. Dit vill jag ta hela min lilla familj på båt-luff!

Vilken är din favorit-träningssko?
Asics Gel Ds Trainer så klart.

Vad är träningsglädje för dig?
Att instruera min spinningklasser är för mig enormt motiverande. Min egna löpträning ger mig otroligt mycket energi och glädje till att fixa alla andra vardags-sysslor. Jag hoppas jag genom min blogg kan förmedla träningsglädje, motivera och inspirera de som läser här. Träning är det bästa som finns och jag älskar känslan efter varje träningspass!

8 kommentarer:

  1. Vad ledsen jag blir när jag läser punkten vad irriterar dig. Trodde verkligen att vi hade fått bort allt sådant. Tycker att vi har superduktiga instruktörer hos oss som ABSOLUT inte ska jämföra sig med varandra utan fokusera på att bli så bra som just den kan. Kunder gillar olika instruktörer så har det alltid varit och kommer nog alltid vara, skulle ju vara supertråkigt om alla var lika/samma, tycker i alla fall jag. Vi kan lära och inspireras av varandra men snacka skit, nej tack då har man nog förlite att göra eller vad tror du?
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny

    Visst håller jag med dig om anställda som pratar strunt om varandra. Och det är ju självklart inte bra för hur gruppen med instruktörer är mot varandra. Men hur gör man egentligen om det är just ansvarig koordinator som är en som pratar?

    K
    tror inte att man ska va annonym, men vågar inte skriva mitt namn ;)

    SvaraRadera
  3. Halloj Jenny

    Tack för en superbra blogg.
    Håller helt med dig om instruktörer som pratar skit och medvetet förstör för varandra. Men det är väl oftast vi tjejer som är sånna. Avunsjuka kanske! Att någon har mer kunder på sina pass än andra! Ja som K skriver så är väl dom koordinatorer som finns på gym en förebild för dom andra intruktörerna och om just en koordinator pratar... så smittar det av sig. Bort med just dom som pratar! Faktiskt för just bort med dom... på en "vanlig" arbetsplats skulle det ju faktiskt inte va tillåtet så varför skulle det då va det på ett gym.

    Fram med dom som är bäst och visa just dom och låt andra ha dom bästa som förebilder!

    //Jonna

    SvaraRadera
  4. Grekland och öluffa!
    Längtar redan! Har du Jenny några bra tips?

    Mvh Susanne B

    SvaraRadera
  5. Vad kul att läsa om dig och dina tankar på "lite djupare" plan. Jag gillar det faktum att du är rakt på sak och ärlig!! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Hur stämningen är bland instruktörer på ett gym handlar ganska mycket om vilken ledning man har, dvs kan koordinatorn sitt jobb så kvävs skitsnack i sin linda. För skitsnack och avundsjuka förekommer, tyvärr.

    SvaraRadera
  7. Vill inte nämna namn och heller inte lämna ut mitt eget namn i detta sammanhang..
    Men att det pratades "skit" på world class är något jag kände av rejält....
    Men i det stora hela..Vad finns det egentligen och vara avensjuk på..
    Vi är alla människor av samma kött o blod och vi lever bara en gång...
    Alla borde ju ta vara på varandra och inte sid anpassa eller prata strunt bakom ryggarna...


    Något jag tycker du är bra på Jenny - Är konsten att vara en stark förebild utåt! Det är många unga tjejer/killar idag, som ser upp till instruktörer därav, och med detta vill jag bara belysa..hur viktigt och bra det är, att man är en BRA förebild utåt sätt, som instruktör..

    Du har en förmåga att visa upp - träning// och den viktiga vilan/ rejäl mat samt ett livsnjutare tänk. Det var något som gick hem hos mig, och det kommer det alltid att göra...



    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Sara Demir06 maj, 2012

    Jättekul att läsa! Och du lyckas verkligen inspirera och förmedla en bra bild av träningsglädje & sund livsinställning - gillar det!!
    Hoppas spinningen gick bra idag!! Jag han träna färdigt tills passet startade så tidsspararen i mig fick mig att stå över idag! Vi ses på torsdag! :) Kram

    SvaraRadera