lördag 19 maj 2012

Utmaning till mig själv

Att utöva några väl utvalda yoga övningar varje dag. Jag menar hur svårt ska det vara att bara ta ett par minuter till att jobba bort lite stelhet och få smidigare muskler på köpet? Men en man här hemma som jobbat som yoga instruktör många år så borde jag väl vara expert på det här med yoga.....knappast! Jag är pinsamt dålig på att ta mig tid till att yoga och har inte mycket kunskap alla om olika övningar. Men med en massa yoga böcker, expert till man och några dvd filmer med yoga så borde väl även jag fixa detta?

Jag behöver detta för att bli lite smidigare och mindre stel i kroppen. Jag slarvar i bland med stretchen som är så viktig särskilt med tanke på den mängd träning jag ger min kropp. Så nu ger jag mig själv en utmaning på att yoga varje dag i 60 dagar så får vi se hur mycket smidigare kroppen kommer kännas sedan.

8 kommentarer:

  1. Heja heja! Jag borde verkligen haka på, behöver också yoga betydligt mer... :)

    SvaraRadera
  2. Om du klarar detta i 60 dagar så bjuder jag dig på middag... i ett annat land!

    Din kära Marcus

    SvaraRadera
  3. Jag är nog ännu mindre expert, men håller med. Varför är det så svårt att ta sig tid att köra 10-15 min yoga varje dag? :-P

    SvaraRadera
  4. Ja, nu kommer du fixa det galant Jenny med de orden från mannen :)

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt beslut! Kanske du orkar tipsa om några bra övningar som man kan följa!

    SvaraRadera
  6. Det kommer du klara galant! Jag borde också haka på. Det här med yogan är ju svårt att få till:)

    SvaraRadera
  7. Å jag älskar om läsa om andra utmaningar. Du kommer att klara detta hur bra som helst.

    SvaraRadera
  8. Jag fastnade för yoga förra året efter en ganska lång "uppeppningstid". Nu är jag helt fast! Min rygg mår bättre, jag känner mig rörligare och starkare. Våga pröva säger jag bara och prioritera det (annars blir det aldrig av). Med lite schysta yogakläder och en egen matta får du också lite extra pepp :)

    SvaraRadera