onsdag 30 maj 2012

Inställning

Allt handlar om inställning. Jag är positiv för det mesta och försöker se möjligheter istället för hinder. Uppstår det hinder på vägen så löser jag dom istället för att gräma mig över saker jag ändå inte kan påverka. Vet inte vad jag vill säga med detta.....bara en liten tanke som kom upp!

Så till dagens perfekta start. Kläderna låg framme och skorna stod precis vid dörren så efter morgontoan och lite pussande på min lilla familj så drog jag ut på en uppfriskande morgonlöpning. Endast 9 grader ute och med rätt friska vindar så vaknade jag verkligen till....:) Första 5 minuterna var oerhört sega, men sedan släppte det och kroppen kändes hyffsat pigg. Verkar som att kroppen är lite mer trögstartad på morgonen....ni vet lite stelt och inget flyt i steget till en början. Men när jag blivit varm i musklerna så rullade det på bättre. Ett lite längre och lugnare pass i dag på ca 12 km. Syftet med morgonlöpning är för mig att fånga den där härliga känslan av att vara uppe tidigt och njuta av stillheten och dessutom att få en toppen-start på dagen! De snabba och mer intensiva passen kör jag helst på kvällstid då jag kan köra tuffare på ett helt annat sätt.

Att dessutom få komma hem till mina älsklingar som fixat frukosten gjorde det hela ännu bättre!

6 kommentarer:

  1. Blir det en resterande lugn dag? Hur gick det med frall baket sedan, vart det bra resultat?
    Puh, här jobbas det, inte mkt tid till träning direkt....

    Dax för lunch, kram.

    SvaraRadera
  2. Härlig start! Ja, jag är ingen morgontränare direkt. Skönt efteråt men passen får jag oftast plåga mig igenom, men man kanske vänjer sig.. :) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Vist handlar det om inställning till mycket här i livet men säg det till en person som är i en "mörk tunnel".... Det är då det är bra att vara ett team och kan stötta varandra!! Men vist handlar det om man vill se möjligheterna och "-Ingenting är omöjligt men det kan ta olika lång tid" för att citera en känd skidlegend.

    SvaraRadera
  4. Låter som en perfekt start på dagen.

    SvaraRadera
  5. Hur ofta har du vilodagar?

    SvaraRadera
  6. Härlig din blogg är:) Nu åker den in under träningsfavoriterna:)

    SvaraRadera