lördag 26 maj 2012

Vilken effekt.....!

Gårdagens födelsedagsfirande med några glas rosévin och få timmar sömn gjorde att jag inte hade så höga förväntningar på kvällens löppass.......MEN så fel jag hade......!

Tydligen en bra uppladdning för så pigga ben som jag hade i dag var länge sedan jag hade. 10 snabba kilometer stod på schemat och jag gick ut hårt för att pressa från start. Varmt, svettigt och med en hög puls så fullkomligt forsade jag fram med lätta steg! Grym känsla i kroppen och så kul att få lite fart i kroppen, blir ju mycket lång-löpningar i vanliga fall så detta var riktigt skoj och dessutom en perfekt start på lördagens grillkväll som börjar snart.....

43 minuter på milen är just nu helt klart godkänt för mig med tanke på den annorlunda uppladdningen!

10 kommentarer:

  1. Härligt! vilket skönt kvitto på all träning så här långt! Du kommer sväva fram under Lidingöloppet!!
    Själv svävar jag fram som en mäla.. har fått en låsning i korsryggen. Besök hos naprapat på måndag! Kanske var det en indikation i onsdag med krampen i vaden. Tar det mycket lugnt just nu....

    SvaraRadera
  2. Springer du på 43 min på träning bara sådär?! Häftigt! Rosé i lagom mängd brukar vara bra uppladdning :)

    SvaraRadera
  3. Grym du är! Konstigt att rosevin kan ge så bra uppladdning, men bra ju!

    SvaraRadera
  4. Verkligen klart godkänt! Vad grym du är!!!! Jag hoppas att jag någon gång också kan bli snabb! Imponerad!

    SvaraRadera
  5. 43 minuter är ju grymt bra! Härligt jobbat Jenny :D Ses senare på spinningen, räknar med att det kommer bli lika grymt som i fredags :D

    SvaraRadera
  6. Låter skoj!
    Själv har jag haft vila hela helgen, underbart skönt!

    SvaraRadera
  7. Wow, låter helt underbart! Jag får testa rosévin då (för få timmar sömn har jag redan och det hjälper INTE) ;-))

    SvaraRadera
  8. Tänkte fråga gällande ditt företag? Hur försörjer man sig på det? Har du kurser eller kör du privat och hjälper personer?

    SvaraRadera
  9. Wow, 43 min på milen!! Du är tuff! :-)

    SvaraRadera
  10. Jenny, 43 minuter?????? Är du helt tokig? Jag skulle inte komma under 50 på träning om nån så jagade mig med blåslampa. Du är otrolig. Vinterns envishet ger utdelning, härligt!!

    jag vill också. sniff.

    SvaraRadera