söndag 14 mars 2010

Spinning istället för långlöp idag

Idag är det söndag och vanligtvis ska jag springa långpass på söndagar. Dessvärre inte i dag då jag har ont i min stortå-led!!! Testade mina nya snabba skor på en kort 30 minuters runda i fredags. Tydligen klämde de så hårt på stortå-leden att jag nu inte kan ha några skor överhuvudtaget som trycker just där. Löparskor är otänkbart att sätta på mig. Typiskt!!! Därför blir nödlösningen i kväll en spinningklass-inte helt fel det heller då jag kommer köra ett stenhårt pass med hög puls!Långpasset hoppas jag kunna köra senare i veckan då det är bäst att låta stortån bli helt återställd. Igår lördag var en ganska lugn träningsdag med endast styrka på förmiddagen. Blev biceps och rygg och det kändes helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar