söndag 25 juli 2010

Lördagslöpning i nya skor


Dagens löppass:
Blandat underlag, men mest terräng: ca 15-16 km
Tid: 75 minuter
Medelpuls: 137
Nya skorna kändes helt underbara, Saucony kan faktiskt bli en ny favorit. Kändes som om passformen är rätt lik Asics. Jag som alltid varit en Asics-löpare.....känns bra att våga prova något nytt i skoväg! Det kändes verkligen som att jag studsade fram i jämförelse med min totalt utslitna Ds-trainer! Men jag måste även köpa mig ett nytt par av mina snabba skor snarast! De är så bra att köra korta pass med och intervaller. I dag blir det styrka och jag har även tänkt köra ett lite kortare distanspass på ca 10 km i ett snabbare tempo. 10 km är en distans där det gäller att trycka på och pressa kroppen lite extra, ta sig ur det bekväma tempot och låta det bli riktigt jobbigt! Löpning när det är som bäst! Jag tycker om att springa långt och långsamt, men allra mest gillar jag de där löppassen som är lite kortare, intensiva och rejält pulshöjande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar