söndag 25 juli 2010

Regniga 10 km


Regnet bara öste ner när jag gav mig ut på mitt korta dístanspass i dag. Planen var att försöka trycka på lite och pressa kroppen lite mer än vanligt. Första 5 km kändes grymt sega och jag fick jobba för varje steg, sista 5 gick något lättare men fortfarande en tung och seg känsla i benen. Känns som att det är benen som begränsar min löpning. Jag måste få upp rörligheten och smidigheten i benen för att få ett bättre löpsteg och bättre flyt i min löpning. Jag har slarvat lite med stetchen och det märks direkt på mina tider och mina sega ben. Strama och korta muskler i framförallt framsida lår är mitt problemområde. Stretch, massage och yoga är sådant jag MÅSTE bli bättre på! Har nu nästan bestämt mig för att stå över nästa veckas halvmara och istället satsa på Stockholm halvmarathon i september. Det sägs att det är en fin och lättsprungen bana så det ska bli riktigt skoj! Aldrig fel att få en skön helg med bra löpning, sällskap av mannen och hotellövernattning!

1 kommentar:

  1. Kanske lägga in lite spänstträning? Det skulle jag själv behöva för att få upp explosiviteten i steget. :)Visst var det härligt med regn, det behövs efter all sol!

    SvaraRadera