onsdag 29 augusti 2012

Sega ben

Jovisst var det segt, trögt och jag var inte ett dugg motiverad till att inleda morgonen med löpning, MEN nu så här någon timme senare är jag väldigt glad över att jag tog mig ut. För det är oftast det att jag bara behöver komma ut så känns det bra! Efter några hårda pass de senaste dagarna så var det lite sega ben som tog mig runt 8 km i dag. Med andra ord en liten runda för att återhämta benen och få lite cirkulation. Det är min erfarenhet att efter hårda pass så svarar mina ben bra på ett lätt återhämtningspass mycket bra. Så faktiskt så känns benen helt ok nu efter år trots att löpningen gick fruktansvärt segt. I dag ligger fokus på stretch och lite yogaövningar när tillfälle ges här hemma. Fattar inte vart tiden tar vägen för det är fullt upp hela tiden och jag är just nu lite lätt stressad över att jag inte hinner det jag ska. Tur att jag kan använda löpningen till att planera och sortera, i varje fall under dessa lugna morgonpass!

6 kommentarer:

  1. Skönt att återhämta benen med en lugnt pass! Bra med stretch och yoga! För min del blir det nog ett härligt simpass i eftermiddag!:)

    SvaraRadera
  2. Skönt med lugna pass också :) Ja, var tar tiden vägen?? Jag har verkligen lyxdagar denna vecka då barnen är på dagis ( Leo skolas in.. ) Har både hunnit städat hela huset och sprungit :D Känns helt konstigt att haft så mycket tid!

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där med att inte hinna allt man vill... Skulle behöva fler timmar på ett dygn!

    SvaraRadera
  4. Jag är (fortfarande) helt fascinerad av er som ger er ut tidigt. Jag är som en klubbad säl på morgonen. Jag har nog sprungit tidigt 2 gånger i mitt liv tror jag.... Hihi! :-)

    SvaraRadera
  5. Känner igen mej i just det, att efter ett tufft pass svarar benen bra på lätt återhämtningspass! Överlag kan jag hålla med övriga talare, imponerad över alla er med diciplin att ge er ut tidigt! :)

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att ha hittat en bra löpblogg, från samma stad dessutom! Fick barn för ett par månader sen och längtar ihjäl mig efter första löpturen. Den här läsningen hjälpte ju inte :)
    Med vänlig hälsning, Linda

    SvaraRadera