måndag 1 oktober 2012

Burpees

Perfekta övningen för mig då burpees kan göras i princip överallt, några i köket medan maten blir klar, i badrummet, på löprundan för att få in lite skoj styrka också. På stan kanske i någon tråkig kassa-kö. Tänk er att börja göra burpees då? Stora ögon antagligen!

Jag har en liten utmaning med min kära man här hemma när det gäller burpees så jag tränar på som bara den med just dessa. Riktigt jobbiga och som vanligt är tekniken oerhört viktig och ja, jag gör såklart den "riktiga"varianten med armhävning!

Lite "rasp" i halsen när jag vaknade satte tyvärr stopp för morgonlöpningen som jag annars hade planerat, men är det något jag lärt mig så är det att lyssna på kroppen så i dag har det bara blivit spontana omgångar med burpees. Känns helt ok i kroppen så jag hoppas "raspet" försvinner fort!

3 kommentarer:

  1. Kul med burpees utmaning!! :)

    SvaraRadera
  2. I trång kö låter inte som ett optimalt Burpee-ställe.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också burpees! Haha, kanske borde pröva i butik kön och kolla ifall de kastar ut en ;-)

    SvaraRadera