måndag 6 februari 2012

Starkt hjärta, men sega ben...


Efter gårdagens totalt backiga upplevelse i spinningsalen så var mina stackars ben något sega i dag inför dagens eller närmare bestämt morgonens halv-lång-löp-med barnvagnen. Kände mig stark i kroppen och hjärtat, men benen ville inte riktigt gå med på det tempo jag kände för att hålla. Benen fick bestämma så det fick bli lugna och relativt behagliga 75 minuter i ett rätt skönt soligt vinterväder. Jag fokuserade på varje steg och försökte verkligen jobba med tekniken så jag inte skulle spänna mig för mycket i överkroppen när jag skjuter på vagnen vilket är lätt hänt annars.

Kände mig skönt nöjd och belåten när jag kom tillbaka hem efter löpningen.

2 kommentarer:

  1. Här vart de vilodag...

    SvaraRadera
  2. Du måste vara proffs på vagnjogg så mycket som du springer med vagnen! =)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera