lördag 29 september 2012

Galet grym känsla

Har under flera veckors tid nu instruerat mina spinningpass med fokus på hög puls, snabba ben(självklart med motstånd och kontroll), snabba backar och mycket intervaller. Syftet är att jobba upp en större tålighet att ligga på en så pass hög puls-och ansträngningsnivå under en längre tid. Passen är 55 minuter långa och det kostar verkligen på att köra på med så hög intensitet under de 55 minuterna. För min egen del så har jag märkt stor skillnad och jag har även fått mycket bra respons från kunderna att de gillar upplägget och syftet med passen. Jag kommer fortsätta med detta "tema" på klasserna ett tag till då det är så grymt skoj, fruktansvärt jobbigt och alldeles underbart! Jag är totalt tömd efter sådana här pass och fullkomligt älskar det! Kan väl säga som så att gårdagens pass var inget undantag....

Efter passet väntade fredagsmys med köttfärsröra, ris, bröd, turkisk yougurt, grönsaker och det bästa av allt så gjorde Ben&Jerry mig sällskap i soffan sedan. Gott var det minsann!

5 kommentarer:

  1. Vilket bra pass! Jag tycker sådana pass ger ett bra tempo och en bra "rapphet" i benen och kroppen som jag har nytta av i löpningen sen, och även då jag vill vara snabbare på mtb-cykeln i skogen!

    SvaraRadera
  2. Härligt med tuffa pass! :) fredagsmysa är så skönt!

    Ha en fin lördag! :)

    SvaraRadera
  3. Låter underbart! Pass, över lag, där man är helt slut är ljuvliga! Efteråt. ;-)

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Ha en underbar lördag kväll!! Du har ett härligt "glow" runt dig!!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag tycker detta upplägg är grymt bra! ( Och vidrigt :p ) Längtar redan till nästa gång. I morn blir det löpning för min del då vi får gäster :D

    SvaraRadera