lördag 1 september 2012

Gymmet

Med en fullspäckad lördag så gäller det att utnyttja minuterna. Tidigt upp med minstingen(ja, han är rätt morgonpigg....)frukost och därefter packa träningsväskan och åka in till stan och gymmet. Jo, för det var där jag började i dag nämligen med ett kort och rackarns effektivt styrkepass. Jag kommer allt för sällan iväg och kör ren styrka numera så jag gjorde verkligen mitt bästa i dag. Bra gick det med full fokus på att köra på och vara effektiv. Jag kan inte heller annat än bli på ett strålande humör när jag möts av vår fantastiska personal i receptionen. Snacka om rätt kvinna på rätt plats(Sara)!

Jag körde lite omväxlande övningar för ben och bål med överkropp och jag tror jag täckte in det mesta utom bröst. Nu när jag kör styrka mer sporadiskt när det finns tid så kör jag det som ger mig mest och som hjälper hållning och annat. 40 minuter totalt och sedan en snabb dusch för att sedan rusa vidare ut på stan för att shoppa till min blivande 6-åring. Två timmar shopping och sedan till bilen och hem igen! Passade även på att köpa med mig av bästa brödet, grymt gott ljust surdegsbröd! Jag föredrar faktiskt det här lite ljusare brödet, särskilt om kan ska äta det som tillbehör till mat. Passar perfekt att grilla tjocka skivor av detta med olivolja och flingsalt....grymt gott!

Nu till nästa aktivitet som blir en hel eftermiddag på simhallen. Simskola för stortjejen och en massa lek står på programmet och därefter förhoppningsvis en lugn och skön kväll med en massa gott och mys!


Jag är bra på att njuta, gör det Ni med!

8 kommentarer:

  1. Härligt med mys efter en intensiv dag! :-)

    SvaraRadera
  2. Alltså bröd... Jag förstår inte hur en del kan vilja att vara utan detta underbart goda?! Nu blev jag ännu mera sugen på det där baket som jag ev tänkte ta mig för imorn :)

    SvaraRadera
  3. Jag ska njuta när barnen har lagt sig med nötter och vin.

    Gott med bröd! Det njuter jag gärna av (-:

    SvaraRadera
  4. Låter som en intensiv, men härlig dag! I dag har jag vilodag från träningen, men som vanligt en dag med fullt ös iaf. Minstingen sover nu och snart sover Noel... Lite mer mys med Alva innan hon lägger sig, mannen är på vift ;) Håller verkligen med dig ang Sara! Älskar även din sista mening, kan inte göra än att hålla med! Älskar träning, men mat lika mycket :D

    SvaraRadera
  5. Men åh vad glad jag blev! Fick själv bästa starten på mitt arbetspass efter vårt babbel! :) Hoppas du hittade nåt skoj till Elsa sen! Vi ses snart på spinningen!

    SvaraRadera
  6. Låter som en underbar dag! Och hjälp vad sugen jag blev på ett gott bröd, helst hembakat (men det får jag ju aldrig till:).

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med effektiva dagar fyllda med roliga aktiviteter som avslutas emed en lugn kväll med god mat! Underbart!

    SvaraRadera