onsdag 14 november 2012

En onsdag

Tidigt uppe för en morgonlöpning. Dessvärre "knäckte" jag till nacken när jag skulle ta mig ur sängen samt att jag troligen legat i drag med nacken så det har resulterat i en grym nackspärr. Inte så mycket att göra något åt mer än att hålla nacken varm med scarf och liniment samt försöka stretcha och massera lite. Självklart skulle jag ändå springa, jag hade faktiskt lagt fram kläderna denna gång och jag var snabbt ute. Fattar inte hur det gick till, men kroppen var tok-pigg och benen bara matade på. Skön känsla så tidigt på morgonen. 10 km med inblandade tempoökningar blev det i dag för att även avsluta med några korta sprintar. Det går att springa med nackspärr, men nu några timmar senare när jag inte är lika varm i kroppen längre och inte rör huvudet så mycket så blir det naturligtvis mera ont.

I dag blir det riktig ego-tid hos min frisör. Ska bli skönt att bara luta sig tillbaka och bli ompysslad. Kanske borde ta mig en power-napp under tiden?

7 kommentarer:

  1. Du inspirerar. Massor! Mörkret har stoppat mig från morgonlöpning, blir så himla trött så här i omställningen. Hoppas på bättring snart.

    SvaraRadera
  2. Bra start på dagen! Hoppas nacken ger med sig!

    Härligt med lite egentid! Du får njuta så gott hos frisören! :)

    SvaraRadera
  3. :) Bara älskar dina ord om dina rundor. Jag längtar av hela mitt hjärta efter en sådan runda !!!! Hoppas nackspärren försvinner

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat, skulle blivit förvånad om nackspärr hindrat dig!
    Njut hos frissan.

    SvaraRadera
  5. Trist med nackspärr :( Säger det igen, men är så imponerad av dig som springer tidigt på morgonen :) Jag har nästan helt lagt utelöpningen på hyllan för den här säsongen. Är inte alls sugen på att ge mig ut. Försöker träna lika mkt dock ( 5 dar/v ) men kör 1-2 pass hemma och det funkar. Får mycket inspiration av Lofsan :D Hoppas nacken är ok tills morgondagens spinning, ses då!

    SvaraRadera
  6. Hej. Jag läser din blogg flitigt och blir inspirerad av ditt springande. Kör själv 3 ggr i veckan. Undrar bara om din frukost, du har skrivit tidigare om colting pannkakor. Hittade ett recept och provade och de var supergoa. Bra och stadig frukost. Hur ser ditt recept ut och vilket sorts jordnötssmör har du? // Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittat hit! Mitt recept jag kör på: 4 ägg, 1 banan, 2-3 msk mandelsmör eller jordnötssmör (green choice osaltade jordnötssmör är bäst) mandelsmöret är Kung markattas och brukar finnas på ica. Jag brukar ha keso, valnötter, kokosflingor och bär till!

      Radera