onsdag 7 november 2012

Så mycket värt det...

Äntligen blev det ett lite längre pass i morse. Planen var 12 kilometer och så blev det. Runt nollan gjorde att det var ishalt på vissa ställen, men som tur var ljusnade det ganska snabbt och jag kunde sticka in i skogen och springa istället. Jag är evigt tacksam min kära man som tar hand om båda barnen, fixar frukost och gör i ordning här hemma så att jag kan få den här stunden på morgonen för min löpning. Han vet å andra sidan att de kvällar då jag inte jobbar så är det hans tur att sticka i väg och springa. Det handlar om att ge och ta!

Som sagt lite längre i dag i ett mycket lugnt och behagligt tempo, snittade på 5.15 min/kilometer. Kändes dessutom som att jag hade kunnat fortsätta ett gäng kilometer till, men den tiden fanns inte i dag. Oerhört nöjd är jag över hur jag lyckats anpassa min kropp efter denna tidiga morgonlöpning. Handlar mycket om vana och kanske framförallt en djäkla vilja att att ta tillfället i akt och utnyttja tiden. 
Jag vet att hårt jobb lönar sig i längden och just nu jobbar jag stenhårt med motivation och att se de mål jag har som uppnåeliga och möjliga!

Inget är omöjligt om bara viljan är tillräckligt stark!

10 kommentarer:

  1. Härligt med längre löpning! Skönt att morgonlöpen fungerar, handlar som du säger mycket om vana och vilja! :) Bra jobbat! Tack för din kommentar. Nu hoppas jag att det var sista svängen idag och att bacillen lämnar kroppen bums!

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder och härligt med morgonlöpning, äntligen en ljusare och solig dag! Brödet i inlägget under såg ju underbart gott ut, ska testa baka det! Vi ses imorgon! :)

    SvaraRadera
  3. Jo, du har säkert rätt. En vana och mycket envishet.
    Jag har nog inte det. Inte på morgonen i alla fall. Bara jättetrött. Jag får hoppas att jag blir lite piggare när småbarnsåren är över! *räknar ner* ;-)

    SvaraRadera
  4. Sjuk vilja och disciplin. Jag är imponerad =) Äter du något litet innan, eller sticker du bara ut ?

    SvaraRadera
  5. Härlig start på dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Nu har jag hitta lampan och den är värd sitt pris. Kolla min sida så ser du den. Just nu extra pris på Kjell o Kompani. Kolla in den, för den är värd sitt ordinarie pris oxå!! Vi syns till veckan som kommer!! Rocka hårt ikväll!!

    SvaraRadera
  7. Du är gryyym! Vart får du motivations att springa så mycket som du gör? Jag skule vilja börja jogga, men är så rädd att min kropp kommer paja. Har ju en hel del kg som inte borde vara där. Har du några tips på hur jag gjorde göra?

    SvaraRadera
  8. Underbart! Ja det gäller att hålla motivationen vid liv, speciellt under november måndag. Februari kan vara rätt trist också. Man hoppas nästa på lite snö här framöver så det blir lite variation i springet :)

    SvaraRadera
  9. Härligt att du håller fast vid dina morgonlöparpass!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera