måndag 5 november 2012

Jag blir så trött på.....

Folk som lägger sig i, jämför och tror sig veta bäst dvs första klassens energi-tjuvar. "Mind your own business" ursäkta det engelska språket, men det passade bäst här!

Vi är alla olika, har olika genetiska förutsättningar, arbets-och familje situation mm. Sluta att jämföra er och lev just ditt liv på det sätt just du vill, strunta i vad andra tycker och tänker. Det är ditt liv och du bestämmer!

Vad vill jag säga med det här egentligen? Njaa, mer bara en påminnelse!

Dagen startade med en skön morgon-återhämtnings-jogg. Grymt skönt att springa iväg på faktiskt lätta ben trots urladdningen i spinningsalen igår kväll. De 8 kilometerna gick snabbt och lätt och inte ens mörkret störde mig. Jag har varit mycket piggare de senaste dagarna, inte alls lika trött och jag har jobbat stenhårt med mitt positiva tänkande. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, allt handlar om inställning. Du kan använda tankens kraft till oerhört mycket. 


7 kommentarer:

  1. Hehe ja, jag kunde inte ha sagt det bättre själv :) Hoppas inget tråkigt hänt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då...allt är bara bra, men jag bara ville skriva det ändå eftersom det är så aktuellt!

      Radera
  2. Klokt. Och bra med påminnelse. Ibland behöver man en extra spark för att skaka på sig o luffsa vidare!

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet! Skönt om fler kunde tänka så, lev ditt liv som du vill och skit i hur andra gör!

    SvaraRadera
  4. Väldigt sant Jenny! Tyvärr märker man ju det oerhört mycket inom just träningsvärlden (speciellt när man jobbar på gym...) Tänk om alla kunde utgå från sina förutsättningar & förmågor och istället vände på avundsjuka till något positivt och "inspirerande"... För usch vad man ogillar dessa energibovar!
    Skönt att passet gick bra! Kram!

    SvaraRadera
  5. Bra sagt, kan inte annat än hålla med!!

    SvaraRadera
  6. Snyggt och bra inlägg! Jag kan också bli galen på att inte allas olikheter accepteras.

    SvaraRadera