torsdag 25 augusti 2011

Barnvagnsrace


Svettig efter gårdagens cykelpass på min nya "kompis"

Faktiskt blev det så idag.....

När jag hade lust att gå ut och jogga med barnvagnen och Oliver så hade naturligtvis inte min lille älskling någon som helst lust till det:)

Jag lekte och underhöll honom för att få honom på gott humör, men icke! Bara att vända om och gå hem och amma och ta det lugnt en stund. Märkte att han blev väldigt trött så jag tog honom i bärselen och började fixa med lite matlagning och visst somnade han skönt! Nu var min chans att komma iväg på en liten runda så jag bäddade ner honom i vagen och gjorde ett riktigt snabbt klädombyte och tog mig ut.

Efter ett par minuter sussade han sött och jag kunde slappna av lite och börja jogga. Skrapade ihop hela 40 minuter i dag och det kändes riktigt kanon i kroppen i dag! Dessvärre vaknade han direkt när jag kommit innanför dörren så stretchen fick jag hoppa över och duschen blev en riktigt snabb historia samt lunch på stående fot.....man måste var effektiv som mamma...:)

I dag ska jag hämta mina skor som kom med rekordsnabbleverans.....längtar efter att få inviga dom!

7 kommentarer:

  1. Shit vad du är igång! Jag tyckte jag var snabb, men du är nog trippelt så snabbt igång med träning och löpning, grymt! :)

    SvaraRadera
  2. Det brukar vara så att de vaknar när man kommer hem... Härligt som sagt att du kommit igång så fort och att det känns bra!

    SvaraRadera
  3. Snygg hoj! Är den bra? Var har du köpt den?

    SvaraRadera
  4. Känner oxå igen det där men oj vad tidig du är! Girlpower!

    SvaraRadera
  5. Att du är igång redan!! Imponerande! Själv har jag en liten tjej på 4 1/2 månad och springer nu äntligen som förut ;) Jätte roligt att följa din blogg med träning och familjeliv! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Du ska inte skaffa dig en till ny kompis då? Själv är jag lite sugen på en sån här racer som är rätt billig på Start fitness: http://www.startfitness.co.uk/product.asp?strParents=4262,4268&CAT_ID=4263&P_ID=42751 Om jag får nytt jobb nån gång ska jag nog skaffa mig en. Grattis, förresten till bebisen. Har försökt kommentera det förut, men kommentaren "fastnade" inte, får se om det lyckas nu. /Alva

    SvaraRadera