fredag 12 augusti 2011

Snabba promenader


Snart två veckor efter förlossningen och kroppen börjar nästan se ut som vanligt igen, men jag måste erkänna att jag älskade och trivdes med min stora mage!

Just nu består min träning av snabba barnvagnspromenader. I dag utökade jag rundan lite så jag fick ihop ca 70 minuter innan Oliver vaknade och jag fick skynda mig hem för att amma. Promenader är för mig vanligtvis inte mycket träning, men just nu är det just promenader som fungerar så jag gör det bästa och försöker njuta av den fysiska aktiviteten jag ändå får. Löpningen kommer jag vänta med ytterligare ett par veckor för att kroppen verkligen ska ha återhämtat sig även om jag känner mig precis som vanligt i kroppen redan nu!

Annars består dagarna just nu av att amma(Oliver äter massor och jag är oerhört glad över att amningen fungerar så bra), byta blöjor(ja, han bajsar en hel del....:)), barnvagnspromenader(som ger Oliver frisk luft och mig lite fysisk aktivitet) och att bara njuta och ta dagen som den kommer. Ingen idé att göra några stora planer, eftersom man måste vara rätt spontan när det finns en liten bebis i familjen.

Bakade ett fantastiskt gott bröd igår.....så mer bakning blir det framöver och dessutom måste jag nog baka lite godsaker också som går snabbt att plocka fram då vi får besök!

8 kommentarer:

  1. Mera bilder.....tycker du är en grym förebild! Följer din blogg och imponeras över dig!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det går så bra med allt!

    SvaraRadera
  3. Shit vad din mage försvinner fort! Efter andra barnet tog det evigheter för mig! Kände mig gravid i flera månader efteråt. Härligt att få bli sig själv igen. Jag saknade dock magen som te-hylla framför teven :)

    SvaraRadera
  4. Häftigt hur fort kroppen återhämtar sig.

    SvaraRadera
  5. Gott med bröd bak..

    SvaraRadera
  6. hittade nyss din blogg - ska bli roligt att följa den eftersom jag också nyss fått ett barn till och går mycket barnvagnspromenader i väntan på att få börja med löpningen igen...

    SvaraRadera
  7. Håller med Anna! Själv börjar man nu 5 mån efter tredje förlossningen se ut som vanligt... Har fått kämpa denna gång, inte äta godsaker varje dag. Haha. Saknar dina spinningpass, men det är bra att du skyndar långsamt :)

    SvaraRadera
  8. Vad härligt det låter! Tycker du gör helt rätt i att ta dagarna lite som de kommer och låta pojken få styra.

    Grattis till den lille söte Oliver! =)

    SvaraRadera