fredag 19 augusti 2011

Present till mig själv

Visserligen är det min födelsedag på söndag, men den här presenten jag talar om har jag funderat på rätt länge nu. I dag kom den, min spinningcykel!

Då vi numera bor ute på landet och möjligheten att ta sig in till gymmet är begränsad med en man som jobbar alltför mycket och två småttingar här hemma så kändes det som en bra idé att skaffa en spinningcykel så jag kan köra även här hemma när Oliver sover.

Nu när kroppen känns så otroligt pigg och energisk så behöver jag något mer utmanande än promenader. Självklart kommer det bli mycket löpning igen(när jag kan börja springa igen om ett par veckor, både med barnvagn och på egen hand). Två spinningpass i veckan kommer jag instruera i höst och i samband med dom passen försöka få in lite styrka. Jag kommer köpa hem lite hantlar, skivstång och annat som kan vara bra att köra med här hemma.

Jag vill gärna behålla de muskler jag kämpat länge för att bygga, men inser att de där 5-6 passen styrka i veckan nu är en omöjlig ekvation just nu! Så därför hittar jag nya vägar och ser möjligheter istället för begränsningar. Allt går om man vill! Som sagt löpningen är mitt liv och det ska bli så underbart att springa igen efter graviditeten!

Mitt stora löparmål inför 2012 är självklart Lidingöloppets grymma tre-mil där jag ska knipa en silvermedalj!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Grattis i förskott! Bra present!

    Jag funderar också på att köpa skivstång för att kunna göra lite knäböj och tåhävningar hemma. Det jag inte blir klok på är vilken slags stång man ska köpa. I och med att jag bara kommer att använda för styrketräning för ben, kanske två max tre gånger i veckan, vill jag ju inte lägga ner en förmögenhet.
    Vad ska man köpa? Alla pratar om "internationell skivstång" men den är dyrare vad jag sett. Behöver man en sån? Har du något gott råd?

    SvaraRadera
  3. Lycka till på din väg tillbaka! Och silvermedaljen är ju värsta bästa moroten! Det kommer att gå galant ska du se!

    SvaraRadera