söndag 28 augusti 2011

Skyndar långsamt


För att prata lite om det här med form efter graviditeten så är det idag 4 veckor sedan Oliver kom. Konditionsmässigt känner jag mig stark då jag kommit igång med lätt barnvagnsjogg och lite cykel-självklart har jag en bit kvar till konditionsstatus innan graviditeten, men jag är på god väg.

Styrkemässigt har jag tappat MASSOR! Jag har inte lyft en hantel på 4 veckor så där finns det en hel del att jobba på, men eftersom vi bor ute på landet numera så är det inte lika lätt att ta sig in till gymmet när jag vill. Nästa vecka börjar höstschemat på mitt gym där jag jobbar och då jag kommer att instruera två klasser i veckan så hoppas jag att jag så småningom kan köra lite styrka i samband med de passen.

Jag brukar inte fokusera så mycket på utseende, men visst vill jag ha tillbaka min platta och starka mage som innan graviditeten. Där inser jag också att det finns en hel del att jobba på. Magen har dragit ihop sig bra, men magmusklerna känns slappa och mjuka. Därför kommer nu mitt fokus ligga på att stärka upp magen igen med stabilitetsövningar och core. Med försiktighet givetvis!

3 kommentarer:

  1. Skönt att känna att du är på god väg tillbaka och har förutsättningarna för att vara tillbaka på samma nivå som innan. Man kan inte tro att det bara gått 4 veckor när man ser bilderna!

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt att du redan är så stark! Ändå bra att du tar det steg för steg, innan du vet ordet av kommer du vara tillbaka i samma grymma form som innan!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg du har! Kommer absolut att kika förbi fler gånger och hämta lite inspiration :o)

    SvaraRadera