måndag 8 augusti 2011

En vecka har passerat.....

En vecka har nu passerat sedan vår älskade lille Oliver kom och vi har nu börjat att så smått hitta nya rutiner och vanor. Jag njuter och älskar varje sekund och det känns så fantastiskt!

Jag har varit ute och promenerat med barnvagnen en gång om dagen sedan vi kom hem från BB och kroppen känns kanon. Jag återhämatade mig väldigt fort efter förlossningen då den gick väldigt bra och snabbt! Jag kommer att skriva ner min förlossingsberättelse och dela den med er så småningom.

Eftersom det här är en träningsblogg så kommer jag naturligtvis skriva om min väg tillbaka till träningen och framförallt löpningen efter graviditeten och förlossningen. Några veckor framöver kommer min "träning" enbart bestå av promenader och lite lätta övningar för stabiliteten i kroppen på hemmaplan. Inget gym och bara låta kroppen blli riktigt sugen på löpningen.....Jag längtar efter min löpning och det är så nära nu. Sprang mitt sista löppass någon gång i januari så löpsuget är enormt!
MEN, jag är smart och även om kroppen känns kanon-fin och stark så tar jag det mycket lugnt med träning då jag inte vill dra på mig någon onödig skada och kroppen ska hålla många år till!
Med mitt förra barn väntade jag med all träning till efter ca 4 veckor. Jag kommer ta det försiktigt och verkligen känna efter, men som min barnmorska också har sagt till mig att är man van vid träning och kunde träna på under graviditeten så finns det inga hinder att köra igång försiktigt (även innan efterkontrollen) så länge man själv känner att det känns ok!

I dag blir det en promenad på ca en timme och lite knipövningar....:)

5 kommentarer:

  1. Så härligt det låter, längtar. Hoppas att även ja fixar promenader första veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Även att det är en träningsblogg kanske man får se en bild på det lille underverket??

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att ni mår bra! Promenader räcker gott och väl den första tiden. Min BM sa också att det inte var någon fara att träna innan efterkontrollen, bara det känns bra. Jag hoppade på spinningcykeln tidigt, men väntade med löpningen. Alla är ju olika och man känner ju sin kropp bäst! Hoppas jag springer på dig så jag får titta på Oliver :)

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot förlossningsstoryn och en bild på gullplutten! Det låter härligt att du kan promenera. Det gör gott för kropp och själ. Övertygad om att vägen tillbaka kommer flyta skadefritt. Du känner din kropp väl och är mån om den.

    SvaraRadera
  5. Tack för en härlig blogg:) Och grattis! Tror nog också att du kommer tillbaka fort, i och med att din kropp är så van vid aktivitet!

    SvaraRadera