onsdag 17 augusti 2011

Rutiner som inte finns just nu......

Nu är Oliver snart 2 1/2 vecka gammal och vi börjar så sakteligen lära känna vår nya familjemedlem. Just nu finns inga som helst rutiner vad gäller sömn och ätande utan det sker liksom när det passar den lille killen. Så man kan väl säga som så att rutiner(som jag ÄLSKAR inte finns överhuvudtaget just nu)!!!

Att träningen blir satt i andra hand är helt naturligt och självklart för mig då jag vill ge min lille Oliver ALLT jag kan! Som t ex i natt då han var vaken mellan 02.00 och 04.30, visst ville jag sova och var sjukt trött men på något sätt finns det ändå en energi och kraft hos mig som jag kan plocka fram när det behövs. Självklart är jag riktigt trött i dag så i stället för att gå en lång promenad när han nu sover på förmiddagen så ska jag också ta och krypa ner under täcket en stund.

Dessutom har min kära man börjat jobba igen vilket innebär att jag är själv med en snart 5-åring och lille oliver! Tanken var att jag skulle ha tagit vår prinsessa till dagis i dag, men Oliver ville annat.....så mannen fick snällt ta henne till dagis. Just i dag fungerade det, men i morgon är jag helt solokvist på morgonen så då måste allt fungera.

Ska försöka få in lite hemmastyrka lite senare i dag samt en promenad ikväll då mannnen kommer hem. Jag håller som bäst på att formulera lite tävlingsmål inför hösten och våren 2012. Återkommer med detta så småningom!

2 kommentarer:

  1. Klart rutinerna är upp och ner, fullt förståeligt. Ni kommer nog in i det så småningom. Kul att få läsa om dina mål sen!

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det är skönt med rutiner, är ett freak när det gäller sådant... Med Leo tog det väldigt kort tid att komma in i dem, så hoppas ni med kommer in i dem också snart. Skönt när man vet ungefär när de ska äta och sova :) Ja, det mycket pyssel när man har fler barn hemma. Vi fick denna termin möjlighet att ändra Noels tider till em 13-16, vilket jag tycker är mycket bättre. Alva är ju så stor så hon går själv tillsammans med en kompis på morgonen. Så slipper morgonstressen. Ha en skön vila! Spännande med dina tävlingsmål. Kram

    SvaraRadera