måndag 19 september 2011

Bra start på veckan


Innan spinningpasset igår och försöker intala mig att det finns en liten muskel kvar på armen....kanske...!?

Med en 7 veckor gammal bebis här hemma så kan man aldrig från den ena dagen till den andra veta hur det ser ut med träning(vissa pass går givetvis att planera när mannen inte jobbar, men jag menar när jag är själv hemma). Gäller att vara spontan och impulsiv och ta vara på tillfällen som ges.

Jag är mycket nöjd med starten på dagen och veckan som bestod av en snabb promenad med barnvagnen på en timme för att sedan följas upp av 30 minuter på spinningcykeln och dessutom lite stretch på det. Oliver kör en riktig "långsovare" just nu!

I kväll är planen(om den håller)ytterligare 30 minuter på cykeln samt lite hemmastyrka på det! Jag har fortfarande inte vågat testa fötterna med löpning och kommer nog vänta ett par dagar till bara för att se om smärtan släpper helt! Lite surt, men kroppen ska hålla många år så vad gör ett par dagar i det stora hela?!(försöker jag intala mig i varje fall.....))

5 kommentarer:

  1. Tycker du ser ut att vara i grym form trots allt!

    SvaraRadera
  2. Skönt att få träna, avis....

    SvaraRadera
  3. Läste att du började springa ganska tätt inpå efter förlossningen. Inga problem med knipet? Tråkigt med fötterna. Du får ta det försiktigt. Jag längtar oxå tills jag kan börja springa, men skyndar långsamt. Första passet på gymmet igår och det KÄNNS kan jag meddela haha

    SvaraRadera
  4. Ja man får verkligen passa på när tid ges. Det här med planering funkar inte riktigt nu men strand vad bra man mår av att träna.

    SvaraRadera
  5. Klart det finns muskler kvar...Vila kan också ge fördelar på att den får återhämta sig till det maximala...

    SvaraRadera