onsdag 7 september 2011

Lyckad kombo


Dagsform 5 veckor efter förlossning.

Efter en helt ok natt med bara två amningar så var jag ganska utvilad i morse. Så när Oliver tog sin förmiddagslur passade jag på att spinna loss i 50 minuter för att sedan hastigt byta om till löpar-outfiten, klä på Oliver och jogga loss med vagnen i 25 minuter.

Trötta ben efteråt och skön känsla i kroppen och nu efter en härlig lunch med kyckling, grönsaker, kikärtor, oliver, keso och bröd så känns det ännu bättre. Nu har minuterna bara rusat iväg och jag ska hämta min prinsessa på dagis, men först försöka få Oliver att gilla läget att gå och hämta storasyster:)

6 kommentarer:

  1. Man kan verkligen inte tro att det bara är 5 veckor sedan förlossningen!

    SvaraRadera
  2. Ingela: Tack snälla, det känns bra! Tycker dock att den där lilla extra fettkudden på magen är svårare och mer efterhängsen efter denns graviditet. Men å andra sidan behövs den säkert för all mjölk jag producerar just nu:)Dessutom tycker mannen här hemma att jag är lite skönare att ta på:)

    SvaraRadera
  3. Hur kan en gravid mage bara gå bort så fort...

    SvaraRadera
  4. Du är verkligen i jätte fin form! Imponerande! =)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är absolut svårare att bli av med mammamagen efter andra ( och ännu värre efter tredje!! :) barnet. Men som sagt du är snart tillbaka som innan! :) Jag har fortfarande kvar en liten "deg" nu 6 mån senare... Det hade nog gått fortare om jag tog bort allt gott i livet, men det vill jag inte göra. Tror du håller med mig ang det :)

    SvaraRadera