torsdag 15 september 2011

Min favoritfrukost


Slappiskläder är standard nu när jag är mammaledig....på väg till dagis för att hämta min stora tjeja!

Ni är många som har frågat mig om jag kan skriva ner lite om vad jag äter under en dag så jag tänkte börja med frukosten.

Det går i perioder vad jag vill ha till frukost, men en sak är säker och det är att jag måste ha mat direkt när jag vaknar annars blir jag inte rolig att ha och göra med! Frukosten är viktig för mig så den ska vara stor och näringsrik och naturligtvis god!

Mina frukostar som jag brukar variera mellan i perioder är följande:

Havregrynsgröt med proteinkräm(utan proteinkräm nu när jag ammar)istället med keso, bär och ägg. Till detta brukar det bli ett par smörgåsar!

Omelett gjord på tre hela ägg, olivolja, kokos, keso, kanel, blåbär, valnötter och pumpafrön som jag strör på omeletten när den är klar! Urgott! Just nu är detta min favoritfrukost!

Keso-och kesellaröra med blåbär eller hallon, kanel, solrosfrön, pumpa, mandel och valnötter samt kokos på toppen. Till detta bröd och ett par ägg.

Detta är mina tre favoriter som jag brukar varva mellan. Självklart även en stor latte gjord på sojamjölk(bara för att den mjölken är så mycket godare i kaffe än vanlig mjölk)!

2 kommentarer:

  1. Omeletten låter god! // K

    SvaraRadera
  2. Wow! En vettig blogg att följa. Äntligen! De växer fan inte på träd. Hur går det för dig? Du ser verkligen inte ut att ha fött barn för 6 veckor sedan? Jag får tya och läsa runt i din blogg lite tror jag =)

    SvaraRadera