torsdag 29 september 2011

Kvällens planering


En bra stabiliserings-och styrkeövning för ben som jag körde ofta under min graviditet.

Har en riktigt trött dag i dag-energin finns liksom inte! Gissar att det beror på att nätterna just nu är lite tuffa med många uppvak för amning. På träningsschemat står styrka på gymmet med fokus ben. Har just nu ingen inspiration till att peppa mig för detta pass, men får jag chansen till att åka in till stan och gymmet så borde jag väl ta den...eller? Klart jag ska! Känns alltid så otroligt bra när man tagit sig över den där lilla tröskeln och jag brukar aldrig ha svårt till att motivera mig när jag väl kommer in på gymmet!

Upplägget för kvällen är följande:(har inte kört ben på ca 3 månader så jag kommer börja med lätta vikter och många reps). Dessutom kommer jag köra ett par övningar för ryggen.

Baksida lår
BenpressUtfall(helst i smith-maskinen)alt utfallsgång
Framsida lår med ett ben i taget
Chins i chinsmaskin för att börja på ett schysst sätt mot min rygg som inte fått känna på tung träning på länge....
Smalt drag uppifrån

Tidigare i dag(eller snarare i morse) grep jag stunden och spinnade loss 45 minuter på min spinningcykel i stället för barnvagnspromenad. Så den delen av träningen är redan klar för i dag-skönt!

4 kommentarer:

  1. Du är en stor förebild för alla mammor därute!

    SvaraRadera
  2. Ja visst gäller det att passa på när man får chansen! Hoppas att passet går bra!

    SvaraRadera
  3. Det är bara du som kan få in "trött dag" och 45 min spinning i samma mening. Det är motivation om något. Hoppas det går bra att gymma!

    SvaraRadera
  4. Det er sjelden jeg kommenterer her inne.. det er litt for dumt i grunn, fordi det er en veldig fin blogg du har Jenny! ;-) Jeg er så imponert over kroppen din rett etter en graviditet, det sier jo litt om hvor bra form kroppen din egentlig er i! Selv trener jeg en del, men jeg er klar over at jeg gjør det på feil prinsipper, men hvordan i all verden får du så fine og markerte muskler? :-)

    SvaraRadera