tisdag 27 september 2011

Prioritera


Löpbild från i höstas.......längtar efter höst-löpning som är den allra bästa!

Tidig morgon redan vid 05.00 då Oliver inte hade lust att sova mera. Därför blev det en långpromenad redan vid 9-tiden då han tog sin långa "sovtur". Känns så bra när jag kan få till en långpromenad för att få en massa frisk luft och mjuka upp kroppen för att sedan komma hem (om Oliver då fortsätter att sova) och ta ett pass på spinningcykeln också!

I dag var en bra dag dvs jag hann med att cykla 45 minuter samt duscha innan han vaknade. En bra förmiddag helt enkelt! Nu är det bara den där styrkan jag måste få till också(varför så svårt att motivera sig till hemmaträning?) Innan jag blev gravid och under hela min graviditet var styrkan grymt viktig för mig- för att känna mig stark, MEN nu vad har hänt!? Jag har två dagar denna vecka då jag kan åka in till stan och gymmet-ska bli grymt kul att köra hårt igen! Jag längtar efter tunga vikter och mjölksyra och uttröttade muskler. Eftersom det bara är två dagar mot tidigare 4-5 styrkedagar så kommer jag "go all in" dvs satsa järnet när jag är på gymmet. Troligen har jag lite begränsat med tid att spendera där också-gissar på att passen får bli runt en timme långa för att hinna hem till min hungriga bebis!

Om det fungerar nu i kväll så ska jag köra ett corepass samt lite hemma styrka....känner att min tidigare separerade magmuskel har gått tillbaka riktigt fint så nu är det bara att köra på med magträningen också för att bygga upp stabiliteten igen som är så viktig för att jag ska slippa ländryggsproblem.

2 kommentarer:

  1. Du är en grym inspirationskälla för mig, tack! Hoppas du hinner med din core-träning ikväll!

    SvaraRadera
  2. Ibland kan det vara bra att träna styrka lite mer sällan eftersom man då har mer krafter sparade när man väl tränar. =)

    SvaraRadera