torsdag 5 april 2012

Usch


Finns något som påverkar mig mycket negativt just nu. FULLMÅNE. Vet inte varför, men just fenomenet fullmåne är något som gör mig till en riktigt sur person med "sjukkänsla" i kroppen. Inget går liksom min väg när det är fullmåne. Började i natt med att jag vaknade(sover extremt dåligt vid fullmåne)02.35 av att fullmånen fullkomligt lyste upp sovrummet....suck! Oliver sov även han dåligt. Varm och svettig, dålig sömn och allmänt kort stubin och illamående och dessutom svullen i kroppen är så det känns i dag. Har diskuterat detta med min svärmor som kan mycket om hur kroppen påverkas av naturens fenomen. Detta ska tydligen vara ganska vanligt bland framförallt kvinnor då vi har en större mängd vatten i kroppen än män och tydligen är det just detta med vätska och fullmånen som ställer till det( inget vetenskapligt, utan bara svärmors ord). Låter rätt troligt i mina öron.

7 kommentarer:

  1. Om man ska tro på vad "naturkraftens ideologi" säger så är det sant. Detta är andra natten som jag vaknar av total matthet, dåligt humör och allmänt pluffsig. Frågade mormor och hon konstaterade exakt samma sak. Märkligt.

    SvaraRadera
  2. Se till och vila ut lite..
    Låter märkligt det där, med månen..

    SvaraRadera
  3. Har hört fler som påverkas av fullmånen. Jag märker dock inget.

    SvaraRadera
  4. Jag känner inte av den, men vet att andra brukar göra det. :)

    Glad påsk på dig!

    SvaraRadera
  5. Du är inte ensam! Jag känner det inte själv, men andra i min närhet påverkas tydligt. Och kommer ofta på i efterhand att det nog var fullmånen, så det är inte bara "inställning" det handlar om. Turligt nog är det oftast inte fullmåne :-)

    SvaraRadera
  6. Har också hört många som är påverkade av månen. Skumt, men intressant.

    SvaraRadera
  7. Slipper sånt bekymmer som tur är!

    SvaraRadera