onsdag 13 juli 2011

Bra start


Känns bäst med mjuka lösa kläder vid träning nu. Magen är väldigt smidig och rund som en boll-jag älskar min mage och innehållet som jag är så nyfiken på!

Vaknade som vanligt tidigt! Tog bilen in till stan och gymmet som öppnade kl 06.30. Morgonpigg är jag såklart så det var inga problem att ta sig in för ett pass på gymmet!

Började med lite lätt styrka i ca 25 minuter. Lustigt hur jag har förändrats de senaste veckorna......styrkan har jag gentligen inte speciellt mycket motivation för alls just nu utan kör bara det jag känner för och med extremt lätta vikter....antar att det är rätt sunt i och för sig.
Lyssna på kroppen är viktigast och jag mår toppen bara av att få röra lite på de små vikterna....!!! Efter den lilla sessionen i styrkedelen av gymmet blev det 45 minuter tunga steg på en arctrainer med fokus på att verkligen jobba med rumpa och ben. Ingen direkt puls att tala om däremot rätt svettigt och det gav mig sköna endorfiner i hela kroppen. Med andra ord så är det just att få svettas som ger mig mest glädje just nu när det gäller träningen! Ingen utpumpad och orkeslös känsla efter passet utan snarae än känsla av mer energi och pigghet-detta är en enorm skillnad mot hur det kändes i kroppen för bara ett par veckor sedan! Detta betyder att jag alltså har trappat ner rejält på intensitet under träningspassen och bara tränar för att hålla igång kroppen och få lite "må-bra" känsla även om jag skulle kunna föda vilken dag som helst nu!

Jag älskar min kropp som känns så stark och samarbetsvillig och ger mig glädjen att kunna träna på en lagom nivå även som höggravid=lycka!

3 kommentarer:

  1. Kul för dig! Underbart när kroppen vill samma sak som en själv :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! Du är en sann förebild för hur aktiv man kan hålla sig under en graviditet! Hoppas min kropp håller sig lika samarbetsvillig som din verkar ha gjort! /Lotta

    SvaraRadera
  3. Oj vad det är nära nu. Vilken fin mage du har, det är så härligt att läsa att du mår så bra.

    SvaraRadera