tisdag 12 juli 2011

Passade på........

Inledde dagen med en lugn och rätt skön promenad med ca 5 kisspauser....:)skönt ändå att komma ut tidigt och bara njuta av lugnet och solen.

Tanken var att jag skulle hinna med ett pass på gynmmet ikväll, men andra aktiviteter lockade faktiskt mer idag då det ändå varit hyffsat väder(ska bli regn och rusk i slutet av veckan). Jag fixade pick-nick med pannkakor, tortillarullar med smarrig fyllning, oliver, tomater och en massa annat gott och så drog vi iväg hela familjen till ett måste under sommaren-Söderköping(en liten fin idyll med väldigt god glass dessutom....)!

Planerar istället att köra ett tidigt pass i gymmet i morgon bitti med både styrka och lite trampande på en arctrainer. Ser fram emot det redan, känner mig riktigt pigg i kroppen och sugen på att att svettas. Jag har också kommit till det läget då spinningcykeln inte lockar mig alls så konditionsträningen fram till förlossningen blir nu arctrainer och promenader precis som förra graviditeten.

Nu ska man inte jämföra alltför mycket med min förra graviditet, men vår dotter kom som sagt i vecka 38+1(imorgon går jag in i just v 38+1)men jag har inte känt något som tyder på en förlossning redan imorgon och dessutom känner jag att "lillen" gärna får stanna inne i magen någon vecka till....samtidigt som jag längtar så otroligt mycket efter att få träffa vår nya familjemedlem....

2 kommentarer:

  1. Så spännade att följa dig och din träning under graviditeten. Du är verkligen en förebild och jag tycker att du är en grym inspiration för andra blivande mammor!

    SvaraRadera
  2. Ha det så gott nu sista dagarna som enbarnsmamma!! Jag minns samma känsla som du, man vill njuta av varje sekund med det stora barnet men är samtidigt grymt nyfiken på den lilla nya.. "Spark i baken"!!

    SvaraRadera