måndag 18 juli 2011

Mums


Små goda körsbär är ett nytt måste för mig och sämre cravings skulle man kunna ha...

Dagens träning blev 45 minuter trampande samt 15 minuter snabb styrka för axlarna. Sedan blev det till ett extra pass bland allt folk på ICA Maxi......och körandes av en överlastad vagn med en massa mat!

Fortfarande inte ett endaste tecken på att "lillen" vill komma ut än.....men samtidigt en härlig väntan full av förhoppning och spänning! Han får mer än gärna komma nu! Verkar som att han har rätt gott om plats ännu då han kör rejält med gympaövningar varje dag....och trycker ut huden på magen så att vi nästan kan se de olika kroppsdelarna.....helt fantastiskt!

Vaniljyougurt måste jag fortfarande ha varje kväll, men körsbär har också blivit en ny favorit. Vi har flera körsbärsträd runt omkring oss som jag har länsat på bär....riktigt gott sommar-bär!

2 kommentarer:

  1. Använder du ekologiskt vaniljpulver från Madagaskar till yoghurten? Annars kan jag rekommendera detta.

    Vad det gäller lillen har jag inga bra råd... Har du testat att hoppa studsmatta :)

    SvaraRadera
  2. God eftermiddag Jenny!

    Jag såg att du gillade körsbär. Kom just på att jag har ett gammalt liggande recept från landet där man hade körsbär i mängder:)

    Finns en körsbärs paj & mandel som är riktigt fin till fikan eller något i fredags myset kanske...Kör på glutenfritt, men detta är original receptet..

    Pajdeg:

    3 dl vetemjöl
    125 gram smör/margarin
    1 msk socker
    1 äggula

    Fyllning:

    1 dl mandel (skållad, skalad och rostad)
    2 ägg
    1 dl socker
    1 dl creme fraiche
    rivet skal av en halv citron
    2 dl urkärnade körsbär

    GÖR SÅ HÄR:

    Blanda snabbt ihop ingredienserna till pajdegen och låt den stå kallt i cirka 30 minuter. Rosta under tiden de skållade mandlarna i en stekpanna. Låt mandlarna svalna i ett par minuter, ta sedan fram mandelkvarnen och mal dem.

    Sätt ugnen på 200 grader. Tryck ut pajskalet i en form med löstagbar botten och förgrädda skalet i cirka 7 minuter.
    Serveras med glass eller något annat som passar..

    Ha en bra dag! (Veronikah

    SvaraRadera