fredag 1 juli 2011

Härliga spinning men tråkiga styrka.....

Var med på en kollegas spinningklass i morse och sedan lite arctrainer på det...totalt 60 minuter underbar svettning. Spinningen gick helt ok, men jag förvånas verkligen över hur jag har tagit en miljon steg tillbaka och bara låter kroppen följa sitt egna tempo efter dagens förutsättningar. Spinningen var ganska kort, bara 40 minuter så därför kändes det bra att trampa ur benen på min favoritkonditionsmaskin just nu. Klockan 10.00 hade jag tid hos min barnmorska för kontroll så planen var att jag även skulle köra lite styrka efter spinningen, MEN och det är ett stort men jag hade ingen som helst lust till att ens titta åt vikterna. De får vara till i morgon då jag och mannen ska passa på att träna ihop när vår prinsessa roar sig på kalas!

Hos barnmorskan gick det jättebra. Nu när jag alltså är i v 37 så är jag verkligen på upploppet av graviditeten och jag mår fortfarande tip-top! Magen växer på och lillen har verkligen satt in en slutspurt när det gäller att växa(precis som vår prinsessa gjorde)! Alla prover såg bra ut och min barnmorska är verkligen en härlig kvinna som är stolt över mig och min energi och ork till att fortsätta träna som jag gör!

Från och med nästa vecka är det ledighet som gäller från jobb och annat och bara umgås med min kära man och dotter, träna på, göra små utflykter, njuta och framförallt förbereda oss för att vi om några veckor blir en till i familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar